• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز درگیری میان نیروهای دولتی و پاکستانی در ولایت پکتیا

 آغاز درگیری میان نیروهای دولتی و پاکستانی در ولایت پکتیا

نیروهای دولتی به روز دوشنبه (27 حمل) از آغاز درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در ولسوالی دند پتان ولایت پکتیا، خبر می‌دهند.
 
یک مقام امنیتی می‌گوید که هم‌اکنون دوطرف از جنگ‌افزارهای سنگین در برابر یک دیگر کار می‌گیرند.
 
این مقام می‌افزاید که نیروهای دولتی با همکاری نیروهای خارجی می‌خواستند عملیاتی را برای بستن راه اکمالاتی طالبان به نام «انزیرکی کندو» در نزدیک خط دیورند آغاز کنند، اما نظامیان پاکستانی برضد نیروهای افغان حمله‌های سنگین را آغاز کرده‌اند که با واکنش نیروهای دولتی روبه‌رو شده‌اند.
 
ولسوالی دند پتان ولایت پکتیا، هم‌مرز با ولسوالی زازی‌میدان ولایت خوست است که روز یک‌شنبه نیز نیروهای امنیتی کشور با نظامیان پاکستانی درگیر شدند که درنتیجه، دو غیرنظامی و یک سرباز هموطن و دو پاکستانی کشته شدند.
 
نظامیان کشورمان پس از آن به این ولسوالی رفتند که نظامیان پاکستان بر یک پاسگاه پولیس در ولسوالی زازی میدان ولایت خوست حمله کردند.
 
مقام‎های نظامی در حوزۀ جنوب شرق گفتند که پس از این حمله، باشنده‌گان محل و نظامیان دست به حملۀ متقابل زدند.
 
عثمان جانباز، فرمانده کندک دوم پولیس مرزی، گفت: «شما در جریان هستید که نظامیان پاکستان بر نقاط صفری ولسوالی دندپتان پاسگاه می‌ساختند که ما جلو فعالیت آنان را گرفتیم اما طالبان با نظامیان پاکستانی همکاری می کنند.»
 
گل‌آغا روحانی، فرماندۀ پولیس حوزۀ 303 اسپین‌غر گفت که از آغاز این حمله تاکنون، سه نظامی پاکستانی کشته و سه نظامی دیگر پاکستانی بازداشت شده‌اند.
 
به گفتۀ او، دوغیرنظامی امنیتی کشور نیز در این درگیری‌ها جان باختند: «نیروهای اردو، پولیس و امنیت ملی به ولسوالی زازی‌میدان رسیده‌اند و پاسخ نظامیان پاکستان را خواهند داد.»
 
مقام‌های نظامی در ولایت پکتیا می‌گویند که نیروهای دولتی از ایجاد یک پایگاه نظامی ارتش پاکستان در نقطه صفری در ولسوالی زازی‌میدان جلوگیری کردند.

  پربازدید ترین