• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هزاران پناهجوی غیرقانونی افغانستانی از ترکیه بازگردانیده شدند

هزاران پناهجوی غیرقانونی افغانستانی از ترکیه بازگردانیده شدند

حکومت ترکیه بیش‌از 6 هزار و 800 تن از مهاجران غیرقانونی افغانستانی در هفته‌های اخیر، از این کشور اخراج کرده‌است.

خبرگزاری اناتولیه ترکیه، گزارش کرده که 6 هزار و 846 پناهجوی غیرقانونی افغانستانی در هفته‌های اخیر، از ترکیه به کابل بازگردانیده شده‌اند.

بر بنیاد آمار وزارت داخله ترکیه، این افغان‌ها در نُه پرواز «چارتری» هواپیماها و نیز شماری‌از پروازهای دیگر، به کابل فرستاده شده‌اند.

در خبرنامه‌یی وزارت داخله این کشور، آمده‌است: «پس‌از اتمام روندهای اخراج مهاجران غیرقانونی از ولایت‌های دیگرمان، اخراج‌ها در روزهای آینده شتابان ادامه خواهند یافت.»

نخستین گروه مهاجران افغانستانی که شامل بیش‌از 200 تن می‌شد، به روز هشتم ماه اپریل سال روان میلادی، در یک پرواز چارتری، شهر ارزروم ترکیه را به مقصد کابل ترک کردند که گزارش‌ها هم‌زمان می‌رسانند که به‌صورت کُل، مجموعأ 3000 تن تنها از ارزروم اخراج می‌شوند.

برخی از آمارهای حکومت ترکیه نشان می‌دهند که تنها در سه‌ماه نخست سال روان میلادی، بیش‌از 20 هزار پناهجوی افغان به‌گونه غیرقانونی به این کشور، به‌ویژه از راه ایران وارد شده‌اند.

این درحالی‌ست که بن علی یِلدِریم، نخست‌وزیر ترکیه در جریان سفرش به کابل به تاریخ هشتم اپریل، گفت که وزارت داخله این کشور یک برنامه موثر برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی افغانستانی روی‌دست دارد.

  پربازدید ترین