• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ممنوعیت تردد برای پناهجویان در 7 ایالت آلمان

ممنوعیت تردد برای پناهجویان در 7 ایالت آلمان

شماری از پناهجویانی که حق اقامت یا برگه تحمل در یافته کرده اند تنها در 7 ایالت آلمان با محدودیت تردد مواجه می شوند،نمی توانند محل اقامت خود را ترک کنند.

“لایحه محل اقامت” برای پناهجویان در تمام ایالت‌های آلمان عملی نمی‌گردد. بر اساس این لایحه افرادی که حق اقامت یا برگه تحمل دریافت کرده اند، برای سه سال نمی‌توانند محل بود و باش خود را عوض کنند.
“لایحه محل اقامت” که از معرفی آن بیش از یک و نیم سال می‌گذرد تنها در 7 ایالت از جمع 16 ایالت آلمان عملی می‌گردد.

در این لایحه چنین توضیح داده شده است: پناهجویانی که اجازه اقامت دریافت می‌کنند، مکلف اند که برای سه سال در یک محل مشخص بود و باش نمایند. از جانب دیگر، کسانی‌ که کمک‌های اجتماعی به دست می‌آورند هم، نمی‌توانند به گونه دلخواه در مدت زمان یادشده محل زندگی خود را تعویض کنند. از این لایحه تنها ایالت‌های بایرن، بادن ورتمبرگ، هسن، نوردراین ویستفالن، زارلند، زاکسن و زاکسن آنهالت پیروی می‌کنند. این موضوع را وزارت داخله فدرال آلمان در پاسخ به پرسش حزب سبزها در پارلمان این کشور ارائه کرده است. محدودیت یادشده برای پناهجویان بعد از آن‌که برگه اقامت را دریافت می‌کنند، اعمال می‌شود.
 
فیلیز پولات، سخنگوی حزب سبزها در امور سیاست ادغام، از حکومت فدرال نسبت به نارسایی در این لایحه انتقاد کرده است. پولات گفته است که در تطبیق این لایحه، حکومت فدرال، ایالت‌های این کشور را تنها گذاشته است. این سخنگوی حزب سبزها از حکومت فدرال خواست که برای پیشبرد وظایف ادغام، باید با محلات و اجتماعات همکاری بیشتر مالی نماید.
این درحالیست که پیش از این جناح سیاسی سبزها، چپ‌ها و انجمن‌های پناهجویان با تطبیق “لایحه محل اقامت” مخالفت کرده بودند.

  پربازدید ترین