• شنبه, 22 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران فعالیت های هسته ای اش را در صورت خروج آمریکا از برجام از سرخواهد گرفت

ایران فعالیت های هسته ای اش را در صورت خروج آمریکا از برجام از سرخواهد گرفت

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته در صورتی که آمریکا از برجام خارج شده و تحریم ها بر ایران را تشدید بخشد، کشورش آماده است تا فعالیت های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

آقای ظریف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا گفته که ایران خود را برای چند گزینه‌ آماده کرده که یکی از این گزینه‌ها، از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای با سرعت بیشتر خواهد بود. او همچنان گفته “گزینه‌های ایران آماده اجرا هستند و ما در زمانی که مناسب بدانیم، تصمیم لازم را خواهیم گرفت.”

وزیر امور خارجه ایران به سی‌بی‌اس گفته است "دنیا نمی‌تواند از ما بخواهد به صورت یکجانبه و یک‌سویه توافقی را اجرا کنیم که نقض شده است."
 
حسن روحانی؛ رئیس ‌جمهوری ایران گفته است: "خروج از برجام برای ایالات متحده خاصیتی ندارد؛ اما اعتماد جهانی به آن کشور را از میان خواهد برد."

این اظهارات وزیر امور خارجه ایران در حالی صورت گرفته است که پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که به زودی در باره‌ی توافق هسته‌ای با ایران تصمیم می‌گیرد. او همچنان گفته بود که اگر نقض هایی که در این توافق وجود دارد، بر طرف نشوند، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید نخواهد کرد.

  پربازدید ترین