• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعتراض صهیونیست ها برای تحریم مراسم «نوبل یهودی»

اعتراض صهیونیست ها برای تحریم مراسم «نوبل یهودی»

تحریم مراسم دریافت جایزه «نوبل یهودی» توسط یک بازیگر خانم امریکایی- اسرائیلی عصبانیت مقام‌های صهیونیستی را به دنبال داشته و یک عضو پارلمان این رژیم خواستار سلب تابعیت او شده است.

اقدام برنده امسال جایزه دو میلیون دالری مؤسسه «جنسیس پرایز» که از آن به عنوان نوبل یهودی یاد می‌شود، مقام‌های رژیم صهیونیستی را به شدت عصبانی کرده و واکنش‌های صهیونیست‌ها به تحریم شرکت در مراسم دریافت جایزه ادامه دارد.

متولی اعطای جایزه روز جمعه اعلام کرد که خانم «ناتالی پورتمن» بازیگر امریکایی-اسرائیلی قصد دارد از شرکت در مراسم دریافت جایزه که قرار است در فلسطین اشغالی برگزار شود، امتناع کند.

 مدیر برنامه‌های این بازیگر با اشاره به درگیری‌های اخیر در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی گفت:حوادث اخیر اسرائیل به شدت او را آزرده خاطر کرده و وی از مشارکت در هر رویدادی در اسرائیل احساس راحتی نمی‌کند.

اقدام این بازیگر نام آشنای هالیوود سبب شده که یک عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از مقامات این رژیم بخواهد، تابعیت اسرائیلی او را لغو کنند.

«آریه دری» خطاب به وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی گفته که پورتمن در سن چهار سالگی سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده و هیچ ارتباط واقعی با دولت اسرائیل ندارد.

اقدام خانم بازیگر، انتقاد تند «میری رگب» وزیر فرهنگ و ورزش در کابینه رژیم صهیونیستی را هم به دنبال داشته است.

این مقام کابینه بنیامین نتانیاهو همچنین مدعی شده که اقدام پورتمن، همراهی با گروه‌های حامی جنبش بین‌المللی تحریم رژیم صهیونیستی است.

  پربازدید ترین