• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعلام موجودیت و برگزاری کنگره مؤسسان حزب جنبش نوین مردم افغانستان

اعلام موجودیت و برگزاری کنگره مؤسسان حزب جنبش نوین مردم افغانستان

به گزارش خبرنگار افغان ایرکا از کابل؛ اعضای حزب جنبش نوین مردم افغانستان صبح امروز طی مراسمی کنگره مؤسس این حزب را برگزار کردند، عالم ساعی، والی سابق جوزجان، احمد ایشچی از مخالفان سیاسی جنرال دوستم معاون اول رئیس‌جمهور و برخی از اعضای سابق جنبش ملی به رهبری جنرال دوستم رهبری این حزب را به عهده‌دارند. اما اعضای این حزب در مراسم کنگره مؤسسان حزب جنبش نوین مردم افغانستان می‌گویند تمامی قوم‌ها و نژادهای کشور در این حزب سهم گرفته‌اند.
با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری کشور، چهره های سرشناس سیاسی سعی بر ایجاد تشکیلات سیاسی همچون حزب یا نهضت می زنند یا آن تعداد از احزابی که قبلاً موجودیت خود را انعکاس داده‌اند سعی می‌کنند با برگزاری مراسم گوناگون و با عناوین مختلف خودی نشان دهند.
بر همین اساس حزب جنبش نوین مردم افغانستان صبح امروز با برگزاری مراسمی کنگره مؤسسان این حزب را افتتاح کرد.
دکتر جماهیر انوری وزیر سابق مهاجرین و عودت کنندگان کشور که ریاست موقت شورای حزب جنبش ملی مردم افغانستان را به عهده دارد به بیان برخی دیدگاه‌های این حزب پرداخت، به گفته انوری حکومت نتوانسته در امر رشد قابلیت‌های اجتماعی به‌صورت یکسان و متوازن عمل‌نکرده است.
  سید اسحاق گیلانی رهبر نهضت همبستگی ملی افغانستان ضمن اینکه ابراز امیدواری کرد تا احزاب سیاسی نه به خاطر رقابت بلکه به خاطر اصلاحات به عرصه قدم بگذارند یادآور شد که احزاب سیاسی هفده سال فعالیت نتوانستند انسجام قابل قبولی با یکدیگر ایجاد کنند تا جلوگیری کنند از اینکه بیگانگان برای ما رئیس‌جمهور انتخاب کنند.
استاد جواد استاد حقوق دانشگاه کابل نیز به انتقاد از عملکرد دولت پرداخت، به بیان وی اگر سردمداران حکومت اشتباهات گذشته خود را تکرار کنند صلح و امینت در افغانستان رونما نخواهد شد.
مراسم برگزاری کنگره حزب جنبش نوین مردم افغانستان در حالی برگزار می‌گردد که قبل از این اعضای این حزب تأکید داشتند که شکل‌گیری ائتلاف‌های قومی و سمتی بیشتر به‌منظور باج‌گیری سیاسی و منافع شخصی چهره‌های معلوم‌الحال سیاسی صورت می‌گیرد. و این رسم نامیمون همواره به منافع ملی ضربه زده و مشکل دیگری را بر مشکلات سیاسی، امنیتی و اجتماعی می‌افزاید.

  پربازدید ترین