• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام تسلیت ریاست اجراییه در پیوند به حملۀ تروریستی به مرکز ثبت نام رأی دهنده گان در حوزۀ ششم کابل

پیام تسلیت ریاست اجراییه در پیوند به حملۀ تروریستی به مرکز ثبت نام رأی دهنده گان در حوزۀ ششم کابل

با اندوه فراوان آگاهی یافتیم که تروریستان بدصفت با حمله به مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در حوزۀ ششم کابل، شماری از هموطنان عزیزمان را کشته و زخمی ساختند.

از خداوند عزوجل به شهدای رویداد غم‌انگیز این حمله تروریستی بهشت برین، به زخمی‌ها شفای عاجل و کامل خواسته و به خانواده‌های قربانیان و مردم افغانستان تسلیت عرض می‌داریم.

تروریستان (روز یکشنبه 2 ثور) به شهروندان آگاه، با همت و سربلندی حمله کردند که می‌رفتند تا سرنوشت خود و کشورشان را به‌گونۀ مسالمت‌آمیز رقم بزنند و آیندۀ خود و کشورشان را تضمین نمایند. آنها همچنان دانش‌آموزان و نوجوانان بی‌گناه را مورد حملۀ کور خود قرار دادند.

روز یکشنبه 2 ثور تروریستانِ کوردل و قسی‌القلب، آزادی، برابری و مردم‌سالاری را هدف قرار دادند. این جنایت کاران با چنین حملاتی، تلاش می‌ورزند از پیشرفت، آبادی و آزادی افغانستان جلوگیری کنند. اما مردم افغانستان همواره ثابت کرده‌اند که تسلیم چنین اهداف شوم و براندازانه نخواهند شد.

حملاتی از این دست نمی‌تواند از برگزاری انتخابات و حق تعیین سرنوشت سیاسی توسط شهروندان کشور جلوگیری کند. مردم افغانستان با قبول دشواری‌ها ثابت کرده‌اند که به پروسۀ سیاسی و مردم‌سالاری متعهد هستند.

چند روز پیش در جلسۀ فوق‌العادۀ شورای وزیران به مسوولان امنیتی مجدداً هدایت دادیم که تمام تلاش خود را به‌خاطر تأمین امنیت مراکز ثبت نام رأی‌دهندگان و فراهم‌سازی تسهیلات لازم به ثبت‌نام کنندگان به کار ببندند تا از توطیه دشمنان جلوگیری صورت گیرد. حکومت افغانستان مطابق زمان تعیین شده متعهد به برگزاری انتخابات به موقع و شفاف می‌باشد. هیچ گزینه و بدیلی در برابر انتخابات وجود ندارد.

یک‌بار دیگر به روح شهدای حادثۀ المناک 2 ثور اتحاف دعا می‌کنیم و به زخمی‌ها تندرسی تمنا داریم.

دوکتور عبدالله عبدالله
رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان

  پربازدید ترین