• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امرالله صالح: طالبان در لباس داعش حملات خود را در شهرهای افغانستان انجام می شود

امرالله صالح: طالبان در لباس داعش حملات خود را در شهرهای افغانستان انجام می شود

امرالله صالح، رئیس امنیت ملی پیشین کشور در واکنش به حمله انتحاری در کابل گفت که بیشتر و اکثر حملات شهری از نام داعش در شهر های افغانستان تقلبی است و توسط هسته‌های طالبان انجام می‌شود.

آقای امرالله صالح در مطلبی در صفحه فیسبوکش نوشت: هسته های خوابیده و احتیاطی طالبان و گروه حقانی که انتحاری را پرورش و نگهداری می نمایند، در برابر پول زیاد این حملات را انجام داده و می‌گذارند داعش مسوولیت را بگیرد.

صالح افزود:  در حقیقت یک معامله تنگاتنگ در سازماندهی و انجام چنین حملات بین گروه حقانی، آی‌اس‌آیو داعش وجود دارد. در اهداف کلان، شیوه عملیات و عقبه حمایتی هیچ تفاوت میان طالب و داعش وجود ندارد.

او دار ادامه اظهار کرد: اگر مردم در جریان اعترافات واقعی و دست نخورده کسانی که از نشانی داعش دستگیر شده اند، قرار گیرند معلوم می‌شود که اکثر شان در واقع اعضای فعال طالبان اند.

شمار تلفات حمله انتحاری روز یک‌شنبه(2 ثور) در کابل به 69 شهید افزایش یافته است. در این حمله نزدیک به 120 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این حمله، مهاجم انتحاری یک مرکز توزیع تذکره را در عقب مکتب مایل هروی در قلعه ناظر در حوزه ششم پلیس کابل یا غرب این شهر هدف قرارداد.

 این حمله انتحاری زمانی رخ داد که فرد انتحاری در ورودی مرکز توزیع تذکره و در میان شمار زیادی از مراجعه‌کنندگان برای گرفتن تذکره صورت گرفته است. علاوه بر مراجعه‌کنندگان به مرکز جدید صدور تذکره، شمار زیادی از کودکان مکتب نیز در این زمان در حال از محل حادثه بودند و کشته و زخمی شده‌اند.

این دومین حمله انتحاری گروه داعش در یک ماه گذشته در کابل است. حمله اول در روز اول نوروز در میان غیرنظامیانی که به هدف گرامی‌داشت از نوروز به کارته سخی شهر کابل می‌رفتند، صورت گرفت که 35 شهید و 65 زخمی برجای گذاشت.

این در حالیست که گروه طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

  پربازدید ترین