• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهورغنی به بازیکنان تیم ملی کرکت، مدال های دولتی غازی محمدایوب خان را اعطا کرد

 رئیس جمهورغنی به بازیکنان تیم ملی کرکت، مدال های دولتی غازی محمدایوب خان را اعطا کرد

محمداشرف غنی رییس‌ جمهور، شام روز گذشته به بازیکنان تیم ملی کرکت مدال‌های دولتی غازی محمدایوب خان فاتح میوند و مکافات نقدی تفویض کرد.

در مراسمی که به همین مناسبت در قصر چهارچنار ارگ تدویریافت، اصغر استانکزی کپتان تیم ملی کرکت افغانستان از توجه و تشویق همیشگی رییس‌جمهور تشکرکرد و درخصوص فعالیت‌ها، دستاوردها و موفقیت‌های خویش معلومات‌داد.

سپس، اسدالله غضنفر مشاور فرهنگی رییس‌جمهور، فرمان و حکم رییس‌جمهور کشور را در مورد اعطای مدال‌های غازی محمدایوب خان و مکافات نقدی به‌منظور تقدیر و موفقیت تیم ملی به کپتان و بازیکنان این تیم، قرائت نمود.

رییس‌جمهور ضمن عرض خوش‌آمدید و تبریکی به بازی‌کنان تیم ملی کرکت افغانستان از آنها تشکر کرد که از افغانستان نمایندگی خوب و موثر نموده اند. وی گفت: شما سفیران واقعی کشور هستید، من و همه مردم بالای شما افتخار می‌کنیم.

رییس‌جمهورغنی خطاب به بازی‌کنان تیم ملی کرکت گفت، شما از کشوری نمایندگی می‌کنید که نامش به جنگ و مرگ گره‌خورده است، اما شما کلمۀ زندگی را به آن اضافه نموده‌اید. وی اضافه‌کرد که شما به تلاش‌ها و موفقیت‌های‌تان به همه نشان‌دادید که افغان‌ها به گونۀ منظم و منسجم این چنین افتخارات و قهرمانی را کسب می‌نمایند که همه به آن افتخار کنند.

رییس‌جمهور کشور با اشاره به موفقیت و قهرمانی‌های بازی‌کنان تیم ملی کرکت افغانستان گفت، شما مثال خوب برای همه هستید و دیگران از شما تقلید خواهند‌کرد. وی افزود که در سال‌ جاری در شرایط دشوار، شما افغانستان را در سطح بین‌المللی افتخار بخشیدید.

رییس‌جمهور راه‎یابی کرکت افغانستان به مسابقات جهانی 2019 را به آنها مبارک گفت و مدیریت خوب تیم ملی کرکت را ستایش نمود. وی خاطرنشان‌ساخت که شما دیسپلین افغانستان را در زبان بین‌المللی وارد ساختید، آرزوی من این‌است که این دیسپلین در سراسر افغانستان رایج گردد.

محمداشرف غنی گفت، به جهانیان نشان‌دادید که بازی‌کنان کرکت افغان باصداقت و دیسپلین و در تطبیق قوانین بین‌المللی بی‌نظیر اند. رئیس‌جمهور تصریح‌داشت که مردم افغانستان از شما تشکر می‌کنند که بیرق با افتخار ما را در سراسر جهان به اهتزار آوردید.

رییس‌جمهورغنی گفت که شما مستقل هستید و فعالیت شما مطلق مسلکی می‌باشید و در کارتان مهارت لازم را دارید. وی اضافه‌کرد که شما بازی و موفقیت کسب می‌کنید، از این جهت مداخله سیاسی در تیم ملی کرکت جای نداشته و قابل قبول نمی‌باشد.

رییس‌جمهور به بازی‌کنان تیم ملی کرکت افغانستان اطمینان‌داد که به همه مشکلات شما به شمول مشکل زمین، بگونۀ اساسی رسیدگی خواهدشد.

  پربازدید ترین