• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز مرحله دوم انتخابات لبنان برای اتباع مقیم خارج

آغاز مرحله دوم انتخابات لبنان برای اتباع مقیم خارج

وزیر امور خارجه لبنان، صبح امروز از آغاز مرحله دوم انتخابات پارلمانی در خارج از لبنان خبر داد و امروز را «روزی سخت و طولانی» توصیف کرد که 70 هزار نفر می‌توانند در این دور شرکت کنند.

«جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان، صبح امروز یکشنبه از آغاز مرحله دوم انتخابات پارلمانی در خارج از لبنان خبر داد و اعلام کرد که 70 هزار لبنانی در 33 کشور می‌توانند به پای صندوق رأی بروند.

به گزارش وبگاه خبری النشره لبنان، باسیل از امروز به نام «روزی سخت و طولانی» یاد کرد و گفت که «می‌دانم وضع لبنانی‌ها سخت است و از مسافت‌های دور می‌آیند که برخی هم گذرنامه ندارند و این مایه ناراحتی ماست. عملا روز ما طولانی است زیرا از نیمه‌شب برای استرالیا کار را آغاز کرده‌ایم. وزارتخانه و دبیر کل و دیپلمات‌ها ساعاتی طولانی پیش رو دارند».

روز گذشته نیز انتخابات دور اول لبنانی‌های مقیم خارج به پایان رسید. دور نخست در شش کشور عربی عربستان، امارات، عُمان، کویت، قطر و مصر برگزار و میزان مشارکت در آن حدود 66 درصد اعلام شد.

وزیر امور خارجه لبنان اعلام کرد که «مشارکت لبنانی‌های مقیم خارج، اساس و مهم‌ترین‌ چیزی است که در انتظارش است زیرا رأی آنان تأثیرگذار خواهد بود».

انتخابات در لبنان نیز روز ششم ماه می (16 ثور/اردیبهشت) برگزار خواهد شد. برای نخستین بار، نظام انتخاباتی، تناسبی خواهد بود؛ امری که کارشناسان از آن به عادلانه‌تر شدن روند انتخابات و شرکت‌های گروه‌های کوچکتر و تقویت جایگاه جریان «8 مارس) (حزب‌الله و متحدان) تعبیر کرده‌اند.

  پربازدید ترین