• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رتبه بندی قدرت های نظامی جهان؛ ایران بالاتر از رژیم اسرائیلی و عربستان

رتبه بندی قدرت های نظامی جهان؛ ایران بالاتر از رژیم اسرائیلی و عربستان

پایگاه گلوبال فایر پاور که  وظایف اش تقسیم بندی توانمندی های نظامی کشور های جهان است در این اواخر فهرست اردوهای برتر جهان در سال 2018 را  منتشر کرده است.

آگاهان و کارشناسان این پایگاه معتبر نظامیان برتر اردو ها را بر بنیاد 50 فاکتور که از جمله میزان تسلیحات، موقعیت جغرافیایی، نیروهای انسانی آماده خدمت، انعطاف پذیری لوژستیکی، بودیجه نظامی سالانه و صنعت نظامی بومی بوده با یکدیگر مقایسه می نمایند.

این رده بندی میزان برتری قدرت های نظامی 136کشور را مشخص ساخته است که در این روند انعطاف لوژستیکی، منابع طبیعی، صنایع محلی و عوامل جغرافیایی کمترین تاثیر را دارا می باشد.

بربنیاد تازه ترین گزارش رده بندی توانمندی نظامی کشور های جهان ایران با پیشرفت بی سابقه طی سال های گذشته با 7 پله صعود در مقام 13 هم قرار گرفته است.

 بر اساس جایگاه ایران در این رده بندی این کشور بالاتر از اردوی رژیم اسرائیل، عربستان، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه قرار گرفته است.

این در حالی است که ایران در سال های 2015، 2016  و 2017 در جایگاه های 22 ، 21 و  20 قرار داشته است و در سالهای گذشته جهش بی سابقه ای داشت  که با صعود نمودن 7 پله از عربستان و سایر کشورها پیشی گرفته است.

  پربازدید ترین