• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ولی عهد سعودی: مسئله فلسطین اولویت اصلی ما نیست/ فلسطینی ها یا مذاکره را می پذیرند یا ساکت می شوند!

ولی عهد سعودی: مسئله فلسطین اولویت اصلی ما نیست/ فلسطینی ها یا مذاکره را می پذیرند یا ساکت می شوند!

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده که «محمد بن سلمان» در دیدار با سران سازمان‌های یهودی آمریکا تشکیلات خودگردان فلسطین را عامل شکست مذاکرات سازش معرفی کرده و گفته مسئله فلسطین جزء اولویت‌های عربستان نیست.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در گزارشی اختصاصی از جزئیات نشست «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با سران سازمان‌های یهودی آمریکا پرده برداشت.

«باراک راوید» خبرنگار شناخته‌شده این شبکه به نقل از «سه منبع اسرائیلی و آمریکایی حاضر در این نشست» و همچنین «تلگراف محرمانه» کنسولگری رژیم صهیونیستی در نیویورک به نخست‌وزیری این رژیم، نوشته است که بن‌سلمان در این نشست که روز 27 مارس (7 فروردین) پشت درهای بسته در نیویورک برگزار شده، به شدت از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرده است.

بنا بر این گزارش، بن‌سلمان در این نشست با انتقاد شدید از عباس، گفته است: «در چند دهه اخیر، فلسطینی‌ها بارها تمام پیشنهاداتی که به آن‌ها شده را رد کرده‌اند. فلسطینی‌ها یا آنچه [اکنون] به آن‌ها پیشنهاد شده را می‌پذیرند و به میز مذاکره بازمی‌گردند یا ساکت می‌شوند.»

وی هرچند گفته عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض نیازمند پیشرفت در مسئله حل و فصل مناقشه فلسطین است، اما تأکید کرده که «مسئله فلسطین جزء اولویت‌های اصلی حکومت سعودی یا افکار عمومی عربستان نیست.»

یک منبع مطلع از محتوای این نشست به کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته سران یهودی حاضر در این گردهمایی از انتقادات شدید بن‌سلمان از فلسطینی‌ها جا خورده‌اند و آن را به انتقادات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا از فلسطینی‌ها تشبیه کرده‌اند.

  پربازدید ترین