• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تصاویر شوک آمیز توهین صهیونیست های ساکن تل آویو به مهاجران

تصاویر شوک آمیز توهین صهیونیست های ساکن تل آویو به مهاجران

تصاویر مربوط به توهین و تحقیر مهاجران از سوی یهودیان ساکن تل آویو و انتشار آن در شبکه های اجتماعی، خشم افکار عمومی را برانگیخت.

در این تصاویر یک یهودی ساکن تل آویو به یک مهاجر جوان به شدت توهین می کند؛ این حادثه روز 24 آوریل گذشته در تل آویو رخ داده است.

عکاس از صحنه خشونت آمیزی سخن می گوید که مانند آن کم است، عکاس سانسور و تحریف این تصاویر در شبکه های اجتماعی را محکوم کرد.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک و با دیدن این تصاویر شوکه شده اند و آن را محکوم کرده اند.

در این تصاویر یک جوان سیاه برهنه را نشان می دهد که مردی دیگر در حالی که می خندد موهای او را محکم گرفته است و عکس سلفی می گیرد.

عکاس (شاهد صحنه) می گوید: آن صهیونیست توهین کننده به مهاجر سیاه پوست گفت: شان و جایگاه تو بسیار از من پایین تر است و باید به من سلام کنی و احترام بزاری ...

تیم تحریریه « ناظران » فرانس 24  توانست با عکاس این تصاویر تماس بگیرد . نام عکاس «جاناتان سموئل» است. او یک عکاس آمریکایی مقیم تل آویو است و آن چه را که قبل و بعد از گرفتن عکس رخ داد اینگونه توضیح می دهد:

من معمولا پیاده در طول ساحل در تل آویو قدم می زنم. شامگاه روز سه شنبه 24 آوریل حدود ساعت شش بود  که سه فرد احمق و دیوانه اشاراتی به همدیگر کردند و به دو مرد سیاه پوست که در حال استحمام بودند نزدیک شدند. آنان نمی دانستند که این سیاهچوستان چه کسانی هستند ولی من وقتی آنان را دیدم فهمیدم از جمله مهاجران در اسرائیل هستند.

یک مرد با پیرآهن قرمز با این دو مهاجر سیاهپوست شوخی می کرد. آن چه رخ داد بسیار ناراحت کننده بود. مشخص بود که آن دو نفر را مسخره می کند و با آنان شوخی می کرد. این دو مهاجر نیز تبسم می کردند ولی صحنه به تدریج هولناک شد. من شش هفت متری با آنان فاصله داشتم و نمی شنیدم که چه چیزی به همدیگر می گویند ولی از رفتار و حرکات مهاجران فهمیدم اوضاع وفق مراد نیست. به همین خاطر تصمیم گرفتم با موبایلم چندین عکس بگیرم و دوربین را روی کلوز آپ قرار دادم.

یک لحظه دیدم که یکی از افراد موهای یکی از مهاجران را محکم گرفت انگار که او حیوان است و انگار با حیوان رفتار می کند. خیلی رفتارش عجیب بود. حرکت به ظاهر دوستانه بود ولی در واقع بسیار خشونت آمیز بود. یک نوع خودبرتر بینی بود. انگار به آن جوان سیاه پوست می گفت تو خیلی پایین تر از من هستی و باید به من سلام کنی و احترام بزاری. در این حالت باز آن دو مهاجر تبسم می کردند البته مشخص بود که این تبسم از روی رضایت نبود. در واقع آنان از رفتار آن مرد پیراهن قرمز در رنج و عذاب بودند. چند نفر که از نزدیک صحنه را می دیدند فقط نظاره گر بودند و هیچ دخالتی نکردند. حتی من هم ورود نکردم همه فقط از این اتفاق عکس می گرفتند. حتی برای این که دو جوان سیاه پوست را از نزدیک ببینم تلاش نکردم زیرا برای من روشن بود.

من تصمیم گرفتم این تصاویر را به اشتراک بزارم و هیچ کسی حق ندارد چنین رفتار و تعاملی داشته باشد خواه طرف مقابل آواره باشد ، سفید پوست و یا سیاه پوست باشد. در اسرائیل باشد یا هر جای دیگر.

این اتفاقات در زمانی رخ می دهد که کابینه اسرائیل مدعی حمایت از حقوق مهاجران است ولی همین مهاجران به طور منظم در معرض نژاد پرستی و حتی تعرض قرار می گیرند.

  پربازدید ترین