• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گلبدین حکمتیار، از آغاز روند توزیع تذکره الکترونیکی از سوی رئیس جمهور اعلام حمایت کرد

گلبدین حکمتیار، از آغاز روند توزیع تذکره الکترونیکی از سوی رئیس جمهور اعلام حمایت کرد

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی از آغاز روند توزیع تذکره الکترونیکی از سوی رئیس جمهور اعلام حمایت کرد.

حکمتیار امروز در گردهمایی در پروان گفت: گرفت تذکره الکترونیکی یک موضوع مهم ملی و مساله مهم است. این تذکره باید توزیع شود و این کار باید بسیار وقت پیش انجام می‌شد.

آقای حکمتیار افزود: ما از تصمیم حکومت در خصوص توزیع تذکره الکترونیکی حمایت می‌کنیم.

حکمتیار احزاب و جریان‌هایی مخالف کلمه «افغان» را گماشته شدگان کشورهای خارجی خواند و گفت که آنان به دستور خارجی‌ها با این ذکر این کلمه مخالفت می‌کنند.

او اظهار داشت: کلمه افغان، اسلام و اقوام در تذکره شود، مانعی نیست. خوب است که شمار اقوام در افغانستان معلوم شود. همه مردم افغانستان افغان هستند و به افغان بودن خود افتخار می کنیم.

رئیس‌جمهور غنی صبح دیروز به همراه شماری از مقام‌های دولتی و شخصیت‌های سیاسی، با حضور در مرکز صدور تذکره های الکترونیک، بار دیگر بدون توافق ریاست اجرایی حکومت و سایر رهبران سیاسی، این روند را از سر گرفت.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی با مخالفت با این روند اظهار داشت که آغاز توزیع تذکره های برقی مشروعیت ندارد زیرا تاکنون یک اجماع در سطح ملی و در سطح حکومت دربارۀ آن، وجود نداشته است.

حزب کنگره ملی افغانستان مخالفت خویش را با شروع صدور تذکره های الکترونیکی اعلام و هشدار داد که اگر توزیع تذکره ها ادامه یابد، از هر نوع ابزار مسالمت آمیز و قهرآمیز استفاده خواهد کرد.

گلبدین حکمتیار در بخشی از صحبت‌هایش به اختلاف ها میان سران حکومت وحدت ملی اشاره کرد و گفت که ضعف و مشکلات افغانستان ناشی از این اختلاف‌ها است.

آقای حکمتیار خطاب به سران حکومت گفت: عامل عمده مشکل ما اختلاف و ضعف شما است. یکی تذکره می گیرد، دیگری مخالفت می کند، این حالت را پایان دهید و مردم را مجبور نکنید که علیه شما دست به کار شوند.

رهبر حزب اسلامی در مورد انتخابات نیز صحبت کرد و از مردم خواست تا به طور گسترده در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی اشتراک کنند.
او خطاب به مردم گفت: بیایید از انتخابات وسیله ای برای حل بحران افغانستان بسازیم.

حکمتیار با بیان اینکه «مداخله خارجی را در انتخابات قبول نداریم»، افزود: برخی حلقات داخلی و سفارت خانه ها تلاش دارند تا انتخابات آینده ما مثل انتخابات گذشته پر از تقلب و جعل باشد و نتیجه اش مثل پارلمان فعلی شود.

  پربازدید ترین