• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسکو: اگر آمریکا از برجام خارج شود، تحریمهای شورای امنیت علیه ایران بازنخواهد گشت

مسکو: اگر آمریکا از برجام خارج شود، تحریمهای شورای امنیت علیه ایران بازنخواهد گشت

سخنگویان وزارت خارجه و ریاست جمهوری روسیه امروز اطلاعات جدیدی درباره تحقیقات از شهر دوما در سوریه و دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا ارائه دادند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز (جمعه) اعلام کرد که بازرسان سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) از مکان‌هایی در شهر دوما که گفته می‌شد حمله شیمیایی رخ داده، نمونه‌برداری کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» زاخاروا با اشاره به اینکه تحقیقات کارشناسان و بازرسان این سازمان در دوما آغاز شده، گفت نمونه‌های جمع‌آوری شده به‌زودی تحلیل و نتایج اعلام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به داده‌های منتشر شده از سوی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، گفت مسکو درباره مقدار اعلامی ماده سمی استفاده شده علیه «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه انگلیسی، شک دارد.

زاخاروا درباره توافق هسته‌ای ایران نیز گفت: مسکو مادامیکه طرفهای دیگر  به برجام  پایبند باشند به تعهدات خود در این پایبند خواهد بود. وی همچنین تاکید کرد که اگر آمریکا از برجام خارج شود، تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران بازنخواهد گشت.

از سوی دیگر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز گفت که منتظر مذاکرات اساسی با آمریکا جهت فراهم کردن مقدمات دیدار رؤسای جمهور دو کشور هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» پسکوف با اشاره به بیانیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود در آینده نزدیک، گفت واشنگتن هنوز درباره این دیدار شفاف‌سازی نکرده‌ و گامی برای اجرای آن برنداشته است.

  پربازدید ترین