• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برگزاری کنفرانس ملی مبارزه با خشونت علیه زنان در کابل

برگزاری کنفرانس ملی مبارزه با خشونت علیه زنان در کابل

کنفرانس ملی خشونت علیه زنان صبح امروز با حظور مقامات عالی رتبه کشوری و ثارنولان نهاد های عدلی و قضایی از سراسر کشور در کابل برگزار شد. در این کنفرانس داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان بر اهمیت مبارزه با خشونت علیه زنان تأکید ورزید، لویی ثارونوال کشور نیز خبر داد که 93 تن از بانوان افغان امروز رسما در نهاد های قضایی تمام ولایت های کشور به منظور تحقق هرچه بیشتر نقش زنان در ادارات قضایی گماشته شده و آغاز به کار می کنند.
به گزارش خبرنگار افغان ایرکا از کابل؛ داکتر عبدالله رئیس اجرائیه کشور در صحبت های خود در این کنفرانس اظهار داشت که نباید به زنان به عنوان یک قشر مهتاج نگاه انداخت بلکه باید به آنان به عنوان یک قشر دارای حق و حقوق نگاه شود.
محمد فرید حمیدی لوی څارنوال کشور نیز در سخنان خود اظهار کرد که نمیتوان تنها از بعد قضایی در امر مبارزه با خشونت علیه زنان اقدام کرد؛ بلکه موارد بسیاری در رویکرد اجتماعی و فرهنگی جامعه هستند که در این ارتباط نقش بسزایی را بازی می کنند.
 لوی څارنوال کشور تحکیم جایگاه خانواده در افغانستان را یکی از موارد تحقق حقوق زنان عنوان نمود.
لوی څارنوال در گفته های خود همچنین خبر داد که 93 تن از بانوان افغان امروز رسما در نهاد های قضایی تمام ولایت های کشور گماشته شده و آغاز به کار می کنند.
سیما ثمر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز جنگ را یکی از عوامل بالا رفتن رقم خشونت علیه زنان در کشورهای در حال جنگ به خصوص افغانستان بیان کرد.
به گفته ثمر تا اکنون نزدیک به 3500 واقعه خشونت علیه زنان در کشور ثبت شده است و این تنها رقمی است که در انی کمیسیون ثبت گردیده و به یقین میتوان گفت که ارقام دقیق بیش از این اندازه است.
رولا غنی همسر رئیس جمهور و دلبر نظری وزیر زنان کشور نیز در این کنفرانس پیرامون اهمیت جایگاه زنان در جامعه او همچنین توجه بیشتر به امر مبارزه با خشونت علیه زنان سخنانی را ابراز کردند.

  پربازدید ترین