• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بارسلونا 2-2 رئال مادرید؛ ال کلاسیکویی تمام و کمال با چاشنی اشتباهات داوری

 بارسلونا 2-2 رئال مادرید؛ ال کلاسیکویی تمام و کمال با چاشنی اشتباهات داوری

دیدار جذاب بارسلونا - رئال مادرید همه چیز داشت؛ از اخراجی گرفته تا گل های زیبا، اما عملکرد داور نقطه چشمگیر بازی بود.

بازی حیثیتی، دیدنی و چشم نواز بارسلونا - رئال مادرید با تساوی 2-2 پایان یافت، مساوی ای که تقریباً برای هر دو تیم راضی کننده بود، احتمالاً عملکرد داوری، تنها موضوعی بود که هر دو تیم به شدت از آن ناامید بودند.

در آخرین و حساسترین بازی این هفته لالیگا، تیم های بارسلونا و رئال مادرید اگرچه در یک بازی تشریفاتی ولی حیثیتی به مصاف هم رفتند. بازی دو تیم بزرگ فوتبال جهان، شروع جذاب داشت.

بارسلونا در ده دقیقه نخست برتری نسبتاً محسوسی داشت و موفق شد روی یک ضدحمله و حرکت تیمی دیدنی به گل اول برسد. دقیقه دهم، سوارز از میانه های زمین، ضدحمله ای را ترتیب داد، توپ به سرخی روبرتو رسید، او به نزدیکی های محوطه جریمه رفت و با یک سانتر زیبا، سوارز را صاحب توپ کرد، ضربه دقیق سوارز هم به گوشه دروازه رفت.

اما رئال مادرید خیلی زود به بازی برگشت،  دقیقه 14 بود که رونالدو موفق شد بار دیگر در نیوکمپ گلزنی کند. پشت پای رونالدو به کروس، با سانتر ستاره آلمانی همراه شد، توپ به بنزما رسید، او در دهانه دروازه موقعیت خوبی را برای رونالدو فراهم کرد و این ستاره پرتغالی بازی را 1-1 کرد.

بعد از این گل، رئال مادرید تا چند دقیقه تیم برتر میدان بود و رونالدو دو فرصت عالی برای گلزنی داشت، یک بار در موقعیت تک به تک تراشتگن او را ناکام گذاشت و بار دیگر، ضربه او با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

پانزده دقیقه پایانی بازی در نیمه نخست طعم خشونت به خود گرفت و البته با اشتباهات داوری همراه بود. در این حد فاصل، درگیری سوارز و راموس یک کارت زرد برای هر بازیکن به همراه داشت، دقیقه 45 مسی کارت زرد گرفت و دقیقه آخر نیمه اول، سرخی روبرتو به دلیل برخورد غیرورزشی با مارسلو اخراج شد که به نظر تصمیمی سختگیرانه بود. به این ترتیب بارسلونا کل نیمه دوم ده نفره بازی کرد.

رئال مادرید در نیمه دوم شروع خوبی نداشت، اتفاق بد در همان دقیقه نخست نیمه دوم بود که رئالی ها متوجه شدند رونالدو به دلیل مصدومیت تعویض شده است. از ابتدای نیمه دوم آسنسیو به جای رونالدو در زمین حضور داشت.

هفت دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که مسی به لطف اشتباه داور گلزنی کرد. این بار اشتباه داور به ضرر رئال مادرید شد، خطای سوارز در میانه زمین توسط داور نادیده گرفته شد، توپ به مسی رسید، او با خونسردی دو مدافع حریف را پشت سر گذاشت و با ضربه ای بغل پا، دروازه ناواس را باز کرد تا بارسای ده نفره 1-2 جلو بیفتد.

 پس از این گل، رئال مادرید که یک یار بیشتر داشت به دنبال جبران گل خورده بود تا اینکه در دقیقه 72 به گل تساوی رسید. تلاش اسنسیو با پاس خوب وی برای بیل همراه شد، ستاره ولزی هم با یک ضربه بغل پای دیدنی بازی را مساوی کرد.

بعد از این گل، هر دو تیم فرصت گلزنی داشتند ولی به نتیجه ای نرسید تا در نهایت این ال کلاسیکو جذاب با تساوی 2-2 پایان یابد. این تساوی، در شرایطی رقم خورد که عملکرد داوری بحث برانگیز بود و مورد اعتراض هر دو تیم قرار گرفت. با این وجود بارسای ده نفره خوشحال بود که توانست رکورد شکست ناپذیری خود را در لالیگا حفظ کند.

  پربازدید ترین