• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آنچه که می خواستیم محقق شد/ برگزاری انتخابات پارلمانی دستاورد ملی بسیار بزرگی بعد از 9 سال است

آنچه که می خواستیم محقق شد/ برگزاری انتخابات پارلمانی دستاورد ملی بسیار بزرگی بعد از 9 سال است

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود یک روز پس از پایان انتخابات گفت: انتخابات تمام شد و یک واقعیت ملی در لبنان وجود دارد آن هم این است که کسی نمی تواند دیگری را در لبنان حذف کند، اگرمی خواهیم مشکلاتش را حل کنیم باید نزاع را کنار گذاشته و با یکدیگر همکاری کنیم.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب  الله لبنان شامگاه دوشنبه درباره مسایل سیاسی این کشور پس از پیروزی گروه مقاومت اسلامی لبنان در انتخابات پارلمانی سخنرانی کرده است.

سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت: برگزاری انتخابات یک دستاورد ملی بزرگ پس از تمدید 9 ساله مجلس نمایندگان بود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: «قانون تناسبی انتخابات لبنان» فرصت بزرگی برای بسیاری از احزاب و گروه ها برای شرکت در انتخابات بود؛ «قانون تناسبی» بدون شک عادلانه تر از قانون اکثریت می باشد و جایز نیست که به گذشته بازگشت، امکان حذف گروه و جریانی در سایه «قانون تناسبی» غیر ممکن است.

وی با اشاره به یک روزه بودن انتخابات لبنان گفت: برگزاری انتخابات در یک روز دستاورد بزرگی برای نظام، ارتش و نیروهای امنیتی است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ساختار مجلس نمایندگان ضامن حمایت از ترکیب ارتش، مردم و مقاومت است، بر اساس نتایج انتخابات می گوییم که اهدافمان که از انتخابات مجلس لبنان می خواستیم تحقق یافته است، پیروزی سیاسی عظیمی برای مقاومت رخ داد.

وی تصریح کرد: نتیجه انتخابات یک پیروزی سیاسی و معنوی عظیم برای راهکار مقاومت می باشد، درصد حضور و رای گیری در میان هواداران مقاومت بسیار بالا بود و حضور پرشوری در انتخابات داشتند

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: تلاش زیادی علیه مقاومت از طریق ایجاد تردید درباره رهبری آن انجام شده بود و هدف توطئه گران در این انتخابات، نفوذ به میان شیعیان بود، توطئه برخی برای پیروزی نامزدشان در محیط مقاومت در بعلبک الهرمل و جنوب با شکست مواجه شد.

وی تاکید کرد: حمله یا اتهام که در بعبلک الهرمل شاهد آن بودیم نتایج معکوسی داشت و درصد رای گیری نزد شیعیان نسبت به 2009 افزایش یافت، انتخابات پیام کاملا معکوسی برای تمام اشخاصی داشت که می گفتند مقاومت نسبت به سال های قبل خود پسرفت کرده است.

سید حسن نصرالله گفت: هر طرف پس از انتخابات به اظهارات طایفه ای یا مذهبی ادامه دهد قصد ایجاد فتنه در کشور را دارد و ما از مردم لبنان و تمام نیروهای سیاسی خواستار آرامش پس از پایان انتخابات می باشیم.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اوضاع نامناسب منطقه و لبنان گفت: خواستار انتقال به مرحله جدیدی پس از انتخابات هستیم و امیدواریم هیچکسی به طرف شماتت یا متهم نمودن دیگران نرود، باید به رغم اختلافات ضمن همکاری با یکدیگر، روی زخم ها مرهم بگذاریم و باید تشکیل کابینه جدید را با سرعت بیشتری انجام دهیم، باید بررسی برای تشکیل کابینه آغاز شود و درست نیست که تشکیل آن هشت ماه به طول انجامید و این موضوع نیازمند تلاش و جدیت است.

وی گفت: انتخابات ثابت می نماید بیروت پایتخت لبنان و تمام مردم آن است و هویت بیروت عربی و مقاوم باقی خواهد ماند، بیروت حامی مقاومت بوده و خواهد بود.

سید حسن نصرالله افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم ساختار جدید برای چهار سال مجلس نمایندگان لبنان خواهد بود، مجلسی که کابینه را تشکیل می دهد و همین خاطر باید روحیه همکاری میان همه گسترش یابد.

وی در ادامه گفت: کنفرانس هایی در چند کشور جهان درباره مقاومت لبنان برگزار شده بود تا آن را تضعیف نماید اما نهایتا اراده مقاومت وجود دارد و ثابت نمود حتی با امکانات ضعیف قادر به پیروزی هستیم. 

  پربازدید ترین