• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کافران دین ستیز بر اساس آیات قرآن به هیچ عهدی پایبند نیستند/به اروپا هم اعتمادی نیست و همانند امریکا عهدشکنی خواهد کرد

کافران دین ستیز بر اساس آیات قرآن به هیچ عهدی پایبند نیستند/به اروپا هم اعتمادی نیست و همانند امریکا عهدشکنی خواهد کرد

آیت الله محسن اراکی در جمع طلاب و روحانیان قم گفت: همانطور که می دانستیم آمریکا عهدشکنی می کند، می دانیم که اروپا هم چنین خواهد کرد؛ چراکه 40 سال است که تجربه عهدشکنی و ناجوانمردهی آنان را از ابتدای انقلاب تاکنون دیده ایم.

به گزارش خبرگزاری «افغان ایرکا» در قم، آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ حوزویان در اعتراض به خروج آمریکا از برجام و عهد شکنی سران کاخ سفید که با حضور پرشور طلاب و روحانیون برگزار شد، به آیاتی از قرآن کریم در خصوص چگونگی مواجهه با بدعهدان و کافران اشاره کرد و گفت: کافران دین ستیز بر اساس آیات قرآن به هیچ عهدی پایبند نیستند و در مواجهه با تهدید جنگ آنان بی شک پیروزی از آن ملت مقاوم و صبور ایران است.

وی ابراز داشت: آنها فکر می کنند با جنگ، ملت ما را تهدید و تحت فشار می گذارند؛ اما ما به آنان می گوییم شما ما را در جنگ تحمیلی آزمودید و قدرت عظیم ملت ایران را درک کردید؛ ما همچنان در سایه تبعیت از مقام معظم رهبری آماده مقابله با همه گزینه های دشمنان هستیم.

عضو خبرگان رهبری ایران با تأکید بر اینکه ما مرد جنگیم و از جنگ نمی هراسیم، خاطرنشان ساخت: همانطور که می دانستیم آمریکا عهدشکنی می کند، می دانیم که اروپا هم چنین خواهد کرد؛ چراکه 40 سال است که تجربه عهدشکنی و ناجوانمردهی آنان را از ابتدای انقلاب تاکنون دیده ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: اعتماد به اروپاییان جایز نیست و ما باید در مقابل بدعهدان بر اساس منطق عقل و آموزه های قرآنی مقابله به مثل کنیم.

آیت الله اراکی بیان داشت: باید به اروپایی ها بفهمانیم که از تحریم و فشار و تهدید به جنگ نمی هراسیم و ما مرد ایستادگی، صبر و مقاومت هستیم؛ البته ما از جنگ استقبال نمی کنیم؛ اما از تهدید دشمن به جنگ ترسی به دل راه نداده و بارها نشان دادیم که ایران مهد مقاومت است

وی با بیان این مطلب که ما برای برجامی که شما آن را پاره کردید هیچ ارزش و بهایی قائل نیستیم، اظهار داشت: حوزویان و مردم انقلابی ایران در تبعیت از رهبر معظم انقلاب با بصیرت و ایستادگی تمام در صحنه بوده و از هر امر و فرمانی که رهبر انقلاب بدهند با جان و دل اطاعت خواهد کرد.

عضو خبرگان رهبری ایران گفت: حوزویان دل به نصرت الهی بسته اند نه به برجامی که آمریکای جنایت کار آن را پاره کرده است.

آیت‌الله اراکی همچنین با اشاره به جایگاه مقتدر ایران اسلامی در منطقه و معادلات بین المللی گفت: این وعده الهی است که در سایه صبر و استقامت و مجاهدت، نصرت از آن مومنان و حق طلبان است و ملت ایران به فضل الهی چنین است.

وی افزود: مردم ایران بر اساس روایات گوناگون، مردمی هستند که از یاری دهندگان اصلی امام زمان(عج) و منتظران ظهور به شمار می روند و لذا دشمنان ما و در راس آن ها آمریکا فکر نکنند که با این عهد شکنی ها از ملت ما پیشی گرفته اند ، بلکه بدانند این ملت ماست که به فضل الهی آینده از آن اوست ، همچنان که معادلات امروز منطقه به دست ایران اسلامی رقم می خورد.

ایشان با بیان این که ما خواهان جنگ نیستیم اما در برابر تهدیدها مقاوم ایستاده ایم، خاطرنشان کرد: ملت ما نشان داده که از جوسازی های رسانه ای و ملامت سازشکاران و فریفتگان غرب، نمی هراسد بلکه مقاوم و استوار در مسیر حق خود به راهش ادامه می دهد و از انقلاب و دستاوردهای آن زیر سایه ولایت حراست خواهد کرد.

وی با اشاره به این که امروز نیروهای مسلح از سپاه و بسیج و ارتش ، با آمادگی کامل در برابر دشمن ایستاده اند و اجازه تعرض را به احدی نمی دهند، گفت: دشمنان در عراق، و سوریه و لبنان و دیگر نقاط ، جنگ‌های مختلفی را به راه انداختند و در سال های اخیر با ایجاد و تقویت داعش و تکفیری ها ، خواستند که جبهه مقاومت اسلامی را از بین ببرند اما مدافعان حرم و نیروهای نظامی ما و بسیجیان نگذاشتند دشمن به هدف خود دست یابد و امروز هم این نیروها برای جان‌فشانی در هر عرصه‌ای آماده لبیک به فرامین مقام معظم رهبری هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: ما بارها به اروپا و آمریکا فهمانده ایم که ما از تحریم نمی‌هراسیم چراکه مرد جنگ، مقاومت ایستادگی و صبر هستیم و تحریم‌های دوران جنگ را تحمل کرده و نسبت به تحریم‌های فعلی و فشار دشمن، هراسی به خود راه نمی دهیم.

وی افزود: آن ها نباید ما را به تحریم مجدد تهدید کنند چراکه جوانان این مرز و بوم در دوران تحریم توانستند پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه هسته‌ای کسب کرده و به بزرگ‌ترین درجات علمی برسند.

آیت الله اراکی همچنین ابراز داشت: امروز حوزویان همچون دیگر آحاد ملت انقلاب ایران ، آماده اجرای اوامر و فرامین مقام معظم رهبری هستند و برای نابودی دشمنان منتظر اذن ایشان می باشند چرا که به نصرت الهی ایمان و باور راسخ دارند.

وی افزود: امروز حوزه علمیه از مسئولان و رزمندگان اسلام می‌خواهد هر چه بیشتر بر توان رزمی، تسلیحاتی و نظامی خود بیافزایند چراکه امروزه با افرادی روبرو هستیم که ما را تهدید به جنگ می‌کنند به همین علت باید بر تقویت اقتدار نظامی خود بیفزاییم ، چرا که در این صورت نه تنها دشمنان از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند بلکه موفقیت های دیگر در انتظار ملت ما خواهد بود.

  پربازدید ترین