• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واشنگتن: اوضاع بیت المقدس را دقیقه به دقیقه زیر نظر داریم

واشنگتن: اوضاع بیت المقدس را دقیقه به دقیقه زیر نظر داریم

مقام‌های ارشد دولت آمریکا از تدابیر شدید امنیتی و رصد اوضاع در قدس اشغالی در آستانه مراسم انتقال سفارت خود به این شهر خبر دادند.

مقام‌های ارشد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از رصد دقیقه به دقیقه اوضاع در قدس اشغالی و در آستانه مراسم انتقال سفارت خود از تل‌آویو به این شهر خبر دادند.

 به نوشته «فری بیکن» مقام‌های ارشد دولت آمریکا در حالی نگران  بروز خشونت و ناآرامی هستند که  فلسطینی‌های معترض در باریکه غزه و در مرز با سرزمین ‌های اشغالی با صهیونیست‌ها در چند روز گذشته برخوردهایی داشتند.  

این مقام ارشد دولت آمریکا که مایل به افشای نام خود نبود، در این زمینه گفت: «با توجه به اختلافات بالقوه، ما به این موضوع به صورت ساعتی نگاه کرده و با سازمان‌های انتظامی و امنیتی تعامل داریم.»

این مقام رسمی دولت آمریکا توضیح داد: «ما با پلیس اسرائیل و "شین بیت" کار می‌کنیم و خطر بروز تظاهرات و خشونت‌ها را به صورت لحظه‌ای زیر نظر داریم .»

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز از احتمال بروز مشکل  در مرز سرزمین‌های اشغالی با نیروهای حماس در آستانه مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس مقدس ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد برای مقابله با موج تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در سالروز اشغال فلسطین و همچنین در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس، 11 گردان به مرز با غزه اعزام کند

کمیته عالی تظاهرات بازگشت و شکست محاصره» طی بیانیه‌ای از فلسطینی‌ها خواسته است روزهای 14 و 15 می (دوشنبه و سه‌شنبه 24 و 25 ثور/اردیبهشت) برابر با سالروز «یوم‌النکبه» (روز اشغال فلسطین) در مناطق شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی تجمع کنند و علیه رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات گسترده بزنند.

پیشتر نیز حماس و برخی دیگر از گروه‌های فلسطینی اعلام کرده بود این تظاهرات به صورت گسترده برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فلسطینی «سما» به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد ارتش این رژیم قصد دارد برای روز دوشنبه نیروهای بیشتری به مرز نوار غزه اعزام کند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد 11 گردان نیرو برای روز انتقال سفارت آمریکا (از تل‌آویو به قدس) به مرز غزه اعزام خواهند شد.

  پربازدید ترین