• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نخستین مرکز توزیع شناسنامه های الکترونیکی در کابل گشایش یافت

نخستین مرکز توزیع شناسنامه های الکترونیکی در کابل گشایش یافت

نخستین مرکز توزیع شناسنامه های الکترونیکی در منطقه ی کارته چهار شهر کابل گشایش یافت.

روند توزیع شناسنامه های الکترونیکی دو هفته پیش به گونه ی رسمی از سوی محمد اشرف غنی کلید خورد؛ که آقای غنی و شماری از اعضای کابینه شناس نامه ی جدید اخذ کردند. اما عبدالله عبدالله رییس اجرایی و شماری از سیاسیون کشور با آغاز این روند مخالف کردند.

در همین حال نخستین مرکز توزیع  شناس نامه های الکترونیکی پس از ارگ شنبه برای باشنده گان شهر کابل در منطقه ی کارته چهار افتتاح شد.

روح الله احمدزی سخنگوی اداره‌ ی ثبت احوال نفوس می گوید: که توزیع شناسنامه‌ های الکترونیک به همه باشند ‌گان کشور حدود سه تا پنج سال را در بر خواهد خواهد گرفت.

آقای احمدزی گفت: “اولین توزیع تذکره الکترونیکی در کارته چهار شهر کابل افتتاح کردیم و بعد از این، مرکز برای هموطنان ما بخاطر اخذ فورم تذکره الکترونیکی باز خواهد بود.”

آقای احمدزی از تأمین امنیت جان باشنده گان کابل که برای اخذ شناس نامه  به این مرکز میایند خبر میدهد.

 وی اظهار داشت: “با نهاد های امنیتی در تماس هستیم و از آنان در این رابطه اطمینان حاصل کرده ایم که آنان در بخش تامین امنیت این مراکز اقدامات جدی کرده اند و در بعضی مراکز ما این برنامه عملی شده و در بعضی از مراکز در حال عملی شده است. “

طرح توزیع شناسنامه های برقی در چند سال اخیر به یک معضل کلان ملی مبدل شده است حالانکه که این روند ملی بگونه رسمی از سوی رییس جمهور آغاز شده اما ذکر واژه افغان مقام های دولتی را به دو جناح مخالف و موفق تقسیم کرده است که این تنش تاثیر ناگوار را نیز بر افکار عامه گذاشته است .

  پربازدید ترین