• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترس اسرائیل از فلسطینی ها

ترس اسرائیل از فلسطینی ها

اسرائیل از ترس اعتراضات، هزاران سرباز را به سرزمین فلسطین اعزام نمود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اردوی اسرائیل، هزار سرباز نیروهای نظامی به سرحدات نوار غزه و کرانه غرب اعزام گردیدند، این سربازان از ترس تظاهرات فلسطینی ها به این سرحدات اعزام شده اند. مراسم افتتاح سفارت جدید امریکا در بیت المقدس فردا صورت خواهد پذیرفت.
از سوی دیگر به نقل از منابع خبری، هفتادمین سالگرد تشکیل کشور اسرائیل با انتقال سفارت امریکا به قدس، شهروندان فلسطینی خود را برای برگزاری راهپیمایی‌های گسترده که راهپیمایی میلیونی "بازگشت" نامگذاری شده آماده کرده اند، به همین دلیل اسرائیل نیروهای خود را به حالت فوق العاده احضارت آورده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به تاریخ ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید یورسلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه امریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به یورسلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد.
تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، باعث واکنش های منفی در سراسر جهان گردید.

  پربازدید ترین