• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فراه در آستانه سقوط: حلمه طالبان بر ریاست امنیتی ملی

فراه در آستانه سقوط: حلمه طالبان بر ریاست امنیتی ملی

مقام های محلی میگویند که گروه طالبان از ساعت 2:30 شب گذشته حملات گروهی شان را بر ریاست امنیت ملی فراه در ناحیه اول شهر فراه آغاز کرده، جنگ تاکنون ادامه دارد و سه منطقه شهر فراه به دست این گروه افتاده است.

یکی از مسوولان محلی که نخواست نامش گرفته شود به رسانه‌ها گفته است که طالبان در خانه های مردم جابجا شده و جنگ سخت خانه به خانه میان نیروهای امنیتی و طالبان ادامه دارد.

به گفته وی، ساختمان امنیت ملی از چهار جهت تحت محاصره قرار دارد و نیروهای امنیتی در یک کیلومتری ساختمان ولایت و فرمانده ای پولیس سنگر گرفته اند.

یکی از شاهدان عینی ادعا نمود که طالبان وارد بیمارستان شهر فراه شده اند که مقابل ساختمان این ولایت است و دو پولیس زخمی را کشته اند.

گفته میشود که طالبان با سلاح های سنگین مجهز هستند و ده ها رنجر و تانک هانوی در اختیار دارند.

همچنین فرید احمد بختور، رئیس شورای ولایتی فراه با تایید این خبر می گوید که طالبان حملات تهاجمی شان را بالای مرکز ولایت فراه آغاز کرده اند.

آقای بختور افزود که اکثر نواحی شهر فراه به دست طالبان سقوط کرده است.

او همچنان گفت که ساختمان ریاست امنیت ملی این ولایت به تصرف طالبان است و این گروه در یک کیلومتری ساختمان ولایت فراه رسیده اند.

رئیس ولایتی فراه از حکومت خواست تا هر چه عاجل نیروی کمکی به این ولایت اعزام کند.

همچنین طبق گزارشهای واصله، شماری از اعضای شورای ولایتی، فعالان مدنی، کارمندان دولتی و صدها تن از مردم فراه از این شهر خارج شده و به سمت هرات در حال حرکت هستند.

گزارش شده که طالبان از منطقه فرقه و ریاست امنیت ملی عبور کرده  و وارد مناطق مرکزی شهر شده اند.

راه هرات برای مردم فراه مسدود شده است، طالبان با درگیری با قوای دولتی در مسیر هرات - فراه، مانع فرار مردم شده اند.

منابع در فراه خبر داده اند که بر اثر درگیری های جاری در این شهر، تا به حال دو فرد شهید و 20 فرد زخمی به شفاخانه جدید زیرکوه، در نزدیکی پایگاه ارتش انتقال داده شده است.

گفتنی است که چند هفته پیش طالبان عملیات بهاری‌شان موسوم به “خندق” را اعلام کردند و پس از آن حمله‌های خود را شدت بخشیدند.

  پربازدید ترین