• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پلیس ایران آمادگی دارد ظرف مدت کوتاهی همه مهاجران فاقد مدارک را ساماندهی نماید

پلیس ایران آمادگی دارد ظرف مدت کوتاهی همه مهاجران فاقد مدارک را ساماندهی نماید

سردارحسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ایران در دیدار با سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع کشورمان، به نقش تاثیرگذار امنیت افغانستان بر ایران و مرزهای دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: قطعا تقویت مرزهای دو کشور در ارتقاء امنیت ایران و افغانستان  موثر بوده و همه بر این امر واقفیم که امنیت افغانستان، امنیت ایران محسوب می شود و بالعکس.

وی افزود: ما از سال های گذشته با پلیس افغانستان ارتباطات فراوانی در زمینه مبارزه با مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و گروه های تروریستی داشته ایم و امیدواریم پس از این دیدار این ارتباطات تقویت شود.

سردار اشتری با بیان اینکه دین، زبان،فرهنگ و سنت های فراوان مشترکی میان مردم افغانستان و ایران وجود دارد، گفت: این ویژگی ها باعث شده روابط ما با مردم افغانستان تقویت شود.   

این مقام عالی انتظامی ایران افزود: وجه مشترک مردم ایران و افغانستان این است که هر دو از آمریکا ضربه خوردند و به این نتیجه رسیده ایم که باید مشکلات کشورمان را خودمان حل کنیم.

فرمانده ناجای ایران با بیان اینکه از زمان حضور آمریکایی ها در افغانستان کشت خشخاش در این کشور افزایش یافته است، گفت: باید با تقویت مرزهای خود و تبادل اطلاعات در زمینه قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و گروه های تروریستی برنامه ریزی های ویژه ای انجام شود.

سردار اشتری با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار شهید در مرزهای شرقی کشورش در راستای مبارزه با مواد مخدر، اشرار و گروه های تروریستی تقدیم شده است، افزود: قاچاق مواد مخدر به ایران، از جمله مشکلاتی است که همواره با آن درگیر هستیم.

این مقام عالی انتظامی ایران افزود: پلیس ایران آمادگی دارد ظرف مدت کوتاهی با همکاری سفارت و دولت افغانستان همه مهاجران فاقد مدارک را ساماندهی کرده و تا هر زمانی که آنها در کشور ما حضور دارند بتوانند به راحتی زندگی کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از معضلاتی که ما با آن روبه رو هستیم اتباع غیرمجازی هستند که طبق توافقات انجام شده تحویل مقامات افغانستانی در مرز می شوند ولی متأسفانه بعضا مشاهده می شود که این افراد دوباره از مرزهای غیرمجاز وارد خاک ایران می شوند و نیاز است تا در این زمینه همکاری لازم انجام گیرد.

سردار اشتری با بیان اینکه ما به مردم افغانستان علاقه مند هستیم، گفت: در مجموعه های انتظامی و محاکم قضائی ما هیچ تفاوتی میان ایرانی و افغانستانی وجود ندارد و قانون برای همه به صورت یکسان اجرا می شود.

فرمانده ناجای ایران با اشاره به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ثبت نام دانش آموزان افغانستانی در مدارس ایران، گفت: این دستور نشان از دوستی و همبستگی میان دو ملت و دولت ایران و افغانستان است.

این مقام عالی انتظامی ایران ادامه داد: پلیس ایران آمادگی لازم برای انتقال تجارب خود در زمینه های برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، گروه های تروریستی و جرایم سازمان یافته به پلیس افغانستان را دارد و امیدواریم بتوانیم از فرصت های پیش رو در راستای همکاری های بیش از پیش استفاده کنیم.

فرمانده ناجای ایران با اشاره به اینکه گروه های تروریستی مترصد فرصتی هستند تا بتوانند مرزهای دو کشور را ناامن کنند، گفت: امنیت افغانستان یعنی امنیت ایران و ما باید در این زمینه همکاری های خود را دو چندان کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: مردم افغانستان، مردمی شجاع، مبارز و فهیم هستند که با درایت خود تمام مشکلات را حل کنند و این مهم در دهه های اخیر کاملا مشهود بوده است.

فرمانده ناجای ایران در خاتمه گفت: این دیدار، فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات، آموزش، انتقال تجربیات و تقویت مرزها به وجود آورده است.

  پربازدید ترین