• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حوزه هجدهم امنیتی پولیس در غرب کابل افتتاح شد

حوزه هجدهم امنیتی پولیس در غرب کابل افتتاح شد

به دنبال افزایش ناامنی‌ها در غرب کابل؛ مطابق هدایت رئیس جمهوری عصر روز گذشته حوزه هجدهم امنیتی پولیس زون 101 آسمایی در ساحه پل‌خشک، غرب کابل افتتاح شد.
سترپاسوال مرادعلی مراد؛ معین ارشد امور امنیتی وزارت امور ضمن قدردانی از همکاری‌های مردم با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، بر تداوم همکارى‌هاى بى‌دریغ مردم با نیروهاى امنیتى تاکید کرد.
آقای مراد اظهار داشت که نظر به پیشنهاد معینیت ارشد امور امنیتی و به اساس منظوری سرقومندانی اعلی کشور و به حکم 182 مورخ 1397/02/08 مقام عالی ریاست جمهوری، برای تامین امنیت بهتر غرب کابل حوزه هجدهُم پولیس در غرب کابل ایجاد شده تا سطح تامین امنیت ساحه بلند رفته و از تهدیدات احتمالی جلوگیری صورت گیرد.
معین ارشد امور امنیتی همچنان اضافه نمود که سرقومندان اعلی کشور به نهادهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده است تا تدابیر امنیتی لازم را همانند ساحه سبز امنیتی برای ساحات غرب کابل در نظر گیرند.
سترپاسوال مراد افزود که به این منظور یک حوزه جدید امنیت ملی نیز ایجاد گردیده و عملا مصروف وظایف محوله‌شان می‌باشند.
در همین حال دگر جنرال افضل امان قومندان گارنیزیون کابل در این مراسم بیان داشت که گارنیزیون کابل تدابیر امنیتی بیشتری را در ساحه روی دست گرفته و یک مرکز سوق و اداره مشترک امنیتی نیز ایجاد شده؛ گزمه‌ها و بازرسی‌های امنیتی در ساحات غرب کابل افزایش یافته است.
معاون ریاست امنیت ملی کابل نیز از اقدامات تازه‌ی این ریاست برای تامین امنیت غرب کابل صحبت کرده بیان داشت که نیروهای امنیت ملی در حوزه جدید امنیت جابجا شده و عملا مصروف فعالیت‌های شان می‌باشند.
او اما از باشنده‌گان غرب کابل خواست تا در هماهنگی و همکاری نزدیک با نیروهای امنیتی ساحات شان را مصوون‌تر سازند.
جنرال داوود امین قومندان زون 101 آسمایی کابل نیز طی صحبت افزود که نظر به پلان اصلاحی آن قومندانی حوزه جدید با تشکیل 313 تن ایجاد گردیده و از لحاظ تجهیزات و امکانات بیشتر از نیاز اکمال شده است.
در این مراسم نماینده‌گان شورای علما و وکلای گذر با قدردانی از جانفشانی‌های نیروهای امنیتی با اعطای تقدیرنامه‌ها به نیروهای امنیتی از افتتاح حوزه جدید استقبال کردند.
گفتنی است که حمید رضا کوهی آمر اسبق حوزه سیزدهم امنیتی پولیس به عنوان آمر حوزه تازه ایجاد شده هجدهم معرفی شد.

  پربازدید ترین