• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تمام دولت های اسلامی از جمله افغانستان، باید پرچم اعتراض و انزجار را در برابر این تصمیم امریکا، بلند کنند

تمام دولت های اسلامی از جمله افغانستان، باید پرچم اعتراض و انزجار را در برابر این تصمیم امریکا، بلند کنند

شماری از جوانان و دانشجویان دانشگاه بلخ در رابطه به موضوع انتقال سفارت امریکا از اسرائیل به بیت المقدس، واکنش نشان داده، می گویند: تمام دولت های اسلامی از جمله افغانستان، باید با توجه به مسؤولیت وجدانی و اسلامی خود، پرچم اعتراض و انزجار را در برابر این تصمیم امریکا، بلند کنند.

یکتن از جوانان و دانشجویان دانشگاه بلخ می گوید: بیت المقدس اولین قبله تمام مسلمانان بوده و کشورهای اسلامی در زمینه انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس، نباید خاموش بنشینند.
 
مروه علی؛ دانشجوی دانشکده شرعیات دانشگاه بلخ نیز می گوید: "امریکا با انتقال سفارت خود به بیت المقدس، جنگ جهانی سوم را آغاز خواهد کرد که این جنگ بین کفر و مسلمان خواهد بود".
 
وحید سلطانی؛ دانشجوی ادبیات دانشگاه بلخ ضمن اینکه از کشورهای اسلامی می خواهد که با اتحاد در برابر تصمیم امریکا ایستادگی نمایند، می‌گوید: "خاموش نشستن در برابر ظلم به معنای برای خود زندگی نکردن است".
 
در همین حال، یکی از استادان دانشگاه بلخ نیز می گوید که امریکا با این کار خود می‌خواهد خشم و صبر مسلمان ها را امتحان کند.
 
وی فعالیت های امریکا را غیر انسانی توصیف کرده، اذعان داشت: شماری از کشورهایی که خود را حامی اسلام می دانند چرا در این زمینه خاموشی اختیار نموده اند؟
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه "امروز روزی است که حامیان دین اسلام، باید قدرت خود را در مقابل دفاع از این دین نشان دهند" اظهار داشت: این وظیفه تمام کشورهای اسلامی است که در رابطه به این موضوع واکنش نشان دهند؛ زیرا بیت المقدس تنها مربوط به یک کشور نه؛ بلکه مربوط به تمام کشورهای اسلامی می باشد.
 
همچنین شماری دیگر از دانشجویان دانشگاه بلخ، امریکا را حامی تروریزم و به خصوص داعش در افغانستان دانسته، می گویند: امریکا مایه بحران در 16 سال اخیر و حامی مستقیم داعش در کشور است و مردم مسلمان افغانستان باید برعلیه این کشور صدا بلند نمایند.
 
این گفته ها در حالی مطرح می شود که رییس جمهور آمریکا چندی پیش نخستین قبله مسلمانان (قدس شریف) را به حیث پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و روز گذشته (دوشنبه) سفارت خود را از تل آویو به قدس انتقال داد که این تصمیم، خشم جهانی را به دنبال داشت.
 
همزمان در تازه ترین جنایت، رژیم اسرائیل با حمله بر معترضان فلسطینی در باریکه غزه، 52 تن از فلسطینی ها را شهید و بیش از 2000 تن دیگر را زخمی کرده است.

  پربازدید ترین