• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش تند احزاب سیاسی کشور به تصمیم ننگین رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با مسئله قدس

واکنش تند احزاب سیاسی کشور به تصمیم ننگین رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با مسئله قدس

پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت المقدس احزاب و جریان های سیاسی کشور طی واکنش هایی تند و صریح، نفرت و انزجار خود را نسبت به این تصمیم بیان داشته و آن را شرم آور و ننگین خطاب کردند.

به گزارش خبرنگار افغان ایرکا از کابل حزب رفاه ملی، نهضت اسلامی و حرکت انقلاب اسلامی افغانستان از جمله احزاب سیاسی هستند که طی روزهای اخیر در واکنش هایی تصمیم ترامپ را تقبیح کردند.

نهضت اسلامی افغانستان نیز در ادامه واکنش ها در ارتباط به نقل مکان سفارت امریکا از تلاویو به بیت المقدس صبح امروز با حضور چندین تن از شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی واکنش صریح و تند خود را نسبت به این تصمیم ترامپ اعلام کرد.

دکتر فضل الهادی وزین استاد دانشگاه و عضو اتحادیه علمای جهان اسلام در سخنان خود انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت المقدس را محکوم نموده و آن را مغایر به معاهدات بین المللی دانست.

مولوی محمد مختار مفلح مشاور داکتر عبدالله و رئیس نهضت اسلامی افغانستان نیز با ایراد سخنانی اظهار نمود که مسئله فلسطین تنها مربوط به چغرافیای این کشور نیست بلکه فلسطین یعنی عظمت و آبروی تمام جهان اسلام.

به گفته مفلح حکومت افغانستان حد اقل با ایراد یک بیانیه از مردم فلسطین باید حمایت کند.

مولوی منیب رهبر حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان نیز با حضور در این گردهمایی ضمن این که خاطر نشان ساخت که تصمیم ترامپ بدون شک باعث افزایش ناارامی در منطقه می شود اظهار نمود که ترامپ نمیاندگی از مردم آمریکا را نمی کند.

موج اعتراض ها نسبت به تصمیم ترامپ در حالی در کشور اوج پیدا کرده که حکومت افغانستان تا کنون در این رابطه واکنشی را حد اقل در سطح یک بیانیه از خود بروز نداشته، و گمانه زنی هایی وجود دارد که حکوت تحت تاثیر ایالات متحده امریکا نسبت به این مسئله خاموش مانده است.

  پربازدید ترین