• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نماینده فراه: اشرف غنی در سقوط فراه دست دارد

نماینده فراه: اشرف غنی در سقوط فراه دست دارد

اشرف غنی عملا در سقوط فراه دست دارد و رسیدن قطعات کمکی دروغ است مدافعان مهمات ندارند.
از سخنان نماینده فراه استنباط می شود که طالبان مهاجم در فراه تحت مدیریت دولت کابل قرار دارند.

سمیع الله صمیم نماینده ولایت فراه در مجلس نمایندگان در گفتگو با تلویزیون آریانا گفت که جنگ ویرانگر در فراه هرگز امری تصادفی نیست و او مکرراً از هفته های پیش شخصاً به غنی و عبدالله از وضعیت رو به سقوط ولایت فراه هشدار داده بود اما برای آن ها فقط کمپاین انتخاباتی ارجح است و اصلا به ولایت فراه به عنوان بدنه افغانستان باور ندارند.

صمیم گفت شبی که فردای آن حمله شروع شد تا نا وقت ها با وزیر داخله نشسته بود و تشریحات می داد اما هیچ فایده ای نداشت!
به گفته نماینده فراه، طالبان به طور علنی سفربری خود را از ولایات قندهار، ارزگان و هلمند به صوب فراه آغاز کرده بودند و دولت کابل از تمام جزییات تحرکات آنان پیشاپیش خبر داشت اما یک گام برای جلوگیری از فاجعه برنداشت.

وی گفت که یک فرمانده پولیس با فرزندش همراه با شمار زیادی از مدافعان امنیت ملی، اردو و پولیس کشته یا به اسارت در آمده اند.
صمیم مشخص کرد که نیروهای مدافع شهر در فراه، با کمبود شدید اسلحه و مهمات روبرو اند. اسلحه نیروی دولتی کلاشینکوف ساخت هنگری است اما تفنگ لایزری پیشرفته به شانه طالب است. واحد های دفاع شهر، یک یا دو دستگاه پیکا دارند؛ اما یک واحد سیار پنجاه نفری طالب از یک تا ده دستگاه پیکا در اختیار دارد.

صمیم می گوید تا این دم، (1:30 بعد از ظهر روز گذشته) ارسال قوای تازه دم زمینی یا هوایی برای دفاع شهر از سوی دولت کاملا دروغ است و از همان ساعاتی که بخش های مهم شهر به اشغال تروریست ها در آمده، از قطعات رسیده هوایی یا زمینی خبری نیست و نبرد با دشمن فقط با تکیه بر امکانات محدود در دسترس به شدت ادامه دارد.

به گفته صمیم، بخشی از نیروهای شامل درلوای مستقر در فراه برای خدمت به نیمروز فرستاده شده اند درحالیکه نیمروز خود یک فرقه جداگانه در اختیار دارد. صمیم تصریح کرد که همین اکنون نیروی امنیتی مهمات لازم برای دفاع از شهر در اختیار ندارند.

  پربازدید ترین