• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برای نخستین بار کورس مربی گری فوتبال درجه D آسیا برای مهاجرین افغانستانی ازطرف فدارسیون فوتبال افغانستان در ایران

برای نخستین بار کورس مربی گری فوتبال درجه D آسیا برای مهاجرین افغانستانی ازطرف فدارسیون فوتبال افغانستان در ایران

برای نخستین بار کورس مربی گری فوتبال درجه D آسیا  و تست انتخابی برای تیم ملی در بخش آقایان و بانوان مهاجر افغانستانی دررشته های فوتبال و فوتسال ازطرف فدارسیون فوتبال افغانستان در ایران برگزار می‌شود.
از طرف فدراسیون فوتبال افغانستان هیئتی 3نفره فرستاده شده است تا ورزشکاران هموطن بتوانند در کلاسهای مقدماتی مربیگری درجه D آسیا شرکت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.
آقایان دین محمد صافی رئیس کمیته فوتسال و مشاور ارشد فدراسیون افغانستان، یوسف کارگرمعاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان ومدرس فیفا AFC و عبدالرزاق ممرک مدرس فیفا و سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان به مدت 5 روز به طور فشرده با همکاری قنسولگری و فعالین ورزشی در خراسان رضوی تدریس خود را شروع نموده و به تعداد 25 نفر در بخش فوتبال مدرک رسمی تقدیم دوستان مربی مشهد گردید.
همچنین این اساتید در راستای تدریس خود در تاریخ 1397/2/20 وارد تهران شده و از فردای آن روز کلاس‌های مربیگری فوتبال و فوتسال را کاملا مجزا صبح‌ها و عصرها با همکاری اعضای شورای ورزشی مهاجرین استان تهران برگزار نمودند.
نکته قابل توجه اینکه بانوان نیز دوش به دوش آقایان با مجوز صادره از اداره اتباع تهران در این کلاس شرکت نمودند و کلاسها به خوبی و موفقیت برگزار شد.
در این راستا 2 بانو در بخش فوتبال و 15 بانو در بخش فوتسال موفق به گرفتن سطح فیکت D شدند.
شایان ذکر است که خانم مریم مظفری از ولایت قم علاوه برگرفتن مدارک رسمی به خاطر گرفتن نمره 100 در امتحان تئوری ازطرف استاد کارگر مستحق جایزه ویژه که شال گردن تیم ملی بود ازطرف فدراسیون به ایشان اهداء شد.
ناگفته نماند آقایان حاج محمدقاسم نماینده رسمی فدراسیون فوتبال، سیدعالم شفایی و آقای سرورنظری معاونت اجرایی فدراسیون افغانستان،  خانم حنیفه عرب زاده نماینده ورزشی بانوان مهاجر و خانم مریم مظفری و تعداد دیگری از دوستان زحمت کش که زحمات زیادی را در طی سالها مهاجرت برای ورزش مهاجرین در ایران متحل شدند از طرف فدراسیون تقدیرنامه‌ای اهدا شد.
اختتامیه این اتفاق خوب در تهران درتاریخ 1397/2/24 با حضور بخش فرهنگی سفارت آقای هوشمند وهیئت همراه و فعالین ورزشی سایر ولایتها برگزار شد که در این اختتامیه به تعداد 27 مدرک مربیگری در بخش فوتبال و بیش از 35 مدرک مربیگری در بخش فوتسال تقدیم دوستان شدند.
قابل ذکر اینکه در بخش بانوان که حدود 8 تیم شرکت کرده بودند به تعداد120بانو برای تست فوتسال خدمت استاد ممرک معرفی شدند.
و در این رویداد 4 تیم 2 تایی باهم مسابقه دادند که قرار شد در نتیجه بین همه تیم‌ها یک تیم منتخب معرفی و برای تست نهایی برای انتخابی تیم ملی افغانستان ظرف چند ماه آینده آماده شوند.
و در بخش آقایان هم تعدادی در بخش فوتبال و فوتسال برای تیم ملی افغانستان انتخاب شدند.
با توجه به وعده هایی که مسئولین ورزش افغانستان داده اند امید است که ان شاءالله در آینده شاهد چنین صحنه‌های تاریخ ساز بیشتری باشیم که تمام ولایت های ایران را دربر بگیرد.























  پربازدید ترین