• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران و افغانستان می توانند در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی باهم همکاری کنند

ایران و افغانستان می توانند در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی باهم همکاری کنند

کارشناس سیاسی-فرهنگی کشورمان گفت: دو کشور اسلامی ایران و افغانستان می توانند در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی مانند داعش باهم همکاری کنند.

دکتر علی واحدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به سفر اخیر طارق شاه بهرامی وزیر دفاع کشورمان به ایران اظهار داشت: بخشی از گفت و گوهای وزیر دفاع افغانستان با مقامات نظامی و سیاسی ایرانی در رابطه با تنش هایی که از سوی دشمنان اسلام ایجاد شده و همچنان فعالیت های گروه های تروریستی مانند داعش و امثال آن بوده است.

وی افزود: گروه تروریستی داعش در کشورهای خاورمیانه مانند عراق و سوریه شکست خورده و طرح غربی ها برای تضعیف کشورهای اسلامی و مصونیت رژیم صهیونیستی با همکاری و مقاومت کشورهای اسلامی خنثی شده اما دشمنان اسلام بویژه امریکا با همکاری ارتجاع منطقه مخصوصاً عربستان سعودی و تحریک رژیم اسرائیل تلاش دارند که داعشی ها را به نحوی به افغانستان و بخش هایی از آسیای میانه منتقل کنند.

به گفته عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر، امریکا می خواهد از افغانستان به عنوان پایگاهی برای دستیابی به اهداف خود، تحت فشار قرار دادن برخی از کشورهای منطقه و ایجاد تنش بین آن ها استفاده کند.

واحدی عنوان کرد: سفر وزیر دفاع کشورمان به ایران و گفت و گوهای مقامات نظامی و سیاسی دو کشور می تواند زمینه هایی برای همکاری در برابر گروه های تروریستی ایجاد کند. جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسانده که مدافع اسلام، ملل مسلمان و حاکمیت کشورهای اسلامی است.

این کارشناس کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تجارب خود را در مورد مقابله با برنامه های استکباری در اختیار کشورهای اسلامی قرار داده که همکاری با عراق، سوریه و لبنان از نمونه های آن است. ایران در رابطه با مقابله با گروه های تروریستی می تواند همکاری مشابه آنچه در سوریه و عراق داشت با افغانستان هم داشته باشد.

وی اضافه کرد: افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا دشمنان در نظر دارند که گروه های تروریستی مانند داعش را در کشور و از طریق آن در کشورهای آسیای میانه مستقر کنند. غربی ها می خواهند حضور داعش را بهانه قرار داده و به این وسیله حضور خود در افغانستان را توجیه کنند.

  پربازدید ترین