• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پروژه شوم البغدادی سرکرده داعش

پروژه شوم البغدادی سرکرده داعش

روزنامه "واشنگتن پست" آمریکا گزارش داد که "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش زنده و فعال است و یک "ماموریت سری" را اداره می نماید.

پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق به نقل از این روزنامه گزارش داد که البغدادی به رغم اخبار منتشره درباره مرگ یا زخمی شدن یا ناتوانی اش برای حرکت زنده و فعال است و مدیریت انتقال، به اصطلاح دولت خلافت به یک حرکت سری که ماموریت آن بدن را به لرزه می افکند، را عهده دار می باشد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت که البغدادی شروع به ترسیم طرح جدیدش نموده که آموزش نسل جدید پس از آزادسازی موصل و آغاز محاصره رقه به هدف حفظ اصول این سازمان می باشد.  

نیکلاس راسموسن مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا گفت که سرکردگان داعش که در موصل و رقه هستند اقدام به طراحی فعالیت سری جدیدی نموده اند تا وقتی از مواضعشان بیرون رانده می شوند، در ورای خود نوعی هسته های داعش باقی بگذارند.

این روزنامه به نقل از یک فعال که مدعی شده وابسته به داعش است، گزارش داد که یک استراتژی برای ایجاد نسل جدید این گروه طراحی شده است و البغدادی و دیگر سرکردگان این گروه مدتی قبل تصمیم اتخاذ نمودند که به کودکان و داوطلبان پیوستن به داعش در سوریه، عراق و دیگر کشورها از طریق اینترنت اولویت های این سازمان را بیاموزند.    

وی افزود: زمانی اصرار به این ماموریت بیشتر شد که مشخص شد خلافت استمرار نخواهد یافت اما سرکردگان سازمان مطمئن شدند که حتی اگر این دولت محو شود فکر آن هرگز نخواهد مُرد البته در صورتی که موفق به تاثیر گذاری بر نسل آینده از طریق آموزش شوند و اینکه ارزش های آن تحت هدایت البغدادی باقی خواهد ماند و هرگز محو نخواهد شد.

رسانه های خبری پیش‌ از سال 2014 میلادی بارها اعلام کردند که البغدادی کشته شده و یا به شدت مجروح شده است، سه بار گفته شد که وی در حمله های هواپیماهای روس یا آمریکا کشته شده است، گزارش های دیگر حاکی از آن بود که در حمله توپخانه ای ارتش سوریه، مجروح و بازداشت شده اما پس از مدتی با مسمومیت مرده است.

مسئولین آمریکایی اخیرا گفتند که البغدادی پس از آزادی موصل و رقه، نجات یافته و هنوز فعال است اما درباره محل های حضورش خبری دقیقی، نیست با اینکه معتقدند هنوز گروه هایی در سوریه تحت سیطره "داعش" می باشد.

  پربازدید ترین