• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جدید اداره امور ریاست جمهوری معرفی شد

رییس جدید اداره امور ریاست جمهوری معرفی شد

صبح دیروز یکشنبه سیدعبدالوحید قتالی به عنوان رییس عمومی جدید اداره امور ریاست‌جمهوری معرفی شد.
در این مراسم فرمان رییس‌جمهور در مورد تقرری موصوف، توسط اسدالله غضنفر مشاور فرهنگی رییس‌جمهور قرائت گردید و در فرمان به وی آرزوی موفقیت مزید شده‌است.

رییس‌جمهور کشور در صحبتی ابتدا، به روح همه شهدای حادثات تروریستی اخیر به خصوص حادثۀ شهر جلال آباد اتحاف دعا کرد و تأکید ورزید که این رویداد به صورت همه‌جانبه مورد بررسی قرار می‌گیرد و عاملین آن مجازات خواهند شد.

رییس‌جمهور غنی مسوولیت جدید را به رییس عمومی ادارۀ امور تبریک گفته افزود: دلیل عمدۀ انتخاب سید وحید قتالی در این وظیفه این است که وی یک شهروند مسوول می باشد و در دورۀ ماموریت قبلی خویش در شهرداری هرات، با تعهد و مدیریت سالم توانست فضای مناسب همکاری را ایجاد نماید.

رییس‌جمهور محمداشرف غنی از عبدالسلام رحیمی رییس عمومی دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری بخاطر گذاشتن‌ تهداب بنیادی اصلاحات در ادارۀ امور ریاست‌ جمهوری قدردانی کرد. وی از دوران مأموریت آقای رحیمی در ادارۀ امور ریاست‌جمهوری به نیکی یاد کرد و زحمات شبانه روزی و اقدامات موصوف را در راستای بهبود اداره امور کشور، قابل قدر دانست.

رییس‌جمهور اضافه کرد: اکنون نقش اداره امور ریاست‌جمهوری تغییر کرده و نیز نقش ریاست‌جمهوری از فرد محور به نهاد محور مبدل شده است و این نهاد به رییس‌جمهور متکی نمی‌باشد. ارگ به هیچ نقطۀ افغانستان متعلق نبوده بلکه به فرد فرد این کشور تعلق دارد و باید پاسخگو و مسوول باشد.

رییس‌جمهورغنی تصریح‌کرد که شوراهای عالی، مشورت و بررسی اوضاع از اولویت کارهای ارگ ریاست‌جمهوری است و عبدالسلام رحیمی رییس عمومی دفتر مقام عالی، در ایجاد تمام این موضوعات نقش اساسی داشته است. و ی افزود که در نهاد ریاست‌جمهوری، طرح‌های پیشرفت و ترقی افغانستان، تحکیم وحدت ملی و ارتباطات عمیق، تدوین و از طریق اجماع مورد اجرا قرار می‌گیرد.

همچنان رییس‌جمهور محمداشرف غنی از داوود نورزی رییس پیشین ادارۀ امور ریاست‌جمهوری بخاطر تداوم روند اصلاحات در آن اداره تشکر کرد و ضمن موثردانستن برنامه‌های کاری موصوف، بخاطر ایجاد سیستم‌های کاری منظم و تکنالوژی و نیز جذب کادرهای متخصص در آن اداره از وی ابراز قدردانی نمود.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز متعلق به جوانان است گفت: تعهد اساسی ما این است تا تغییر نسلی را در ادارات به وجود آوریم، زیرا این نسل مسوولیت رفاه و ثبات افغانستان را دارد.
رییس‌جمهور کشور از تلاش‌های نسل گذشتۀ به خصوص دورۀ جهاد مردم افغانستان که شرایط را برای خدمت به نسل بعدی فراهم ساخته‌اند تشکر کرد.

در ادامه، داوود نورزی رییس پیشین ادارۀ امور ریاست‌جمهوری صحبت کرد و از تعهد رییس‌جمهور برای جوان سازی ادارات سپاسگذاری نموده گفت: در اکثر ادارات در سطوح بالا، جوانان مقرر شده‌اند که مقرری آقای قتالی منحیث رییس عمومی ادارۀ امور یک گام دیگر است.
نورزی افزود که دراین حکومت، جوانان براساس واسطه نه، بلکه براساس علم و تجربه خود مقرر می‌شوند. وی ضمن تبریکی به رئیس جدید ادارۀ امور، متعهد گردید که در کنار رییس‌جدید این اداره همکار خواهد بود.

سپس، سید وحید قتالی رییس عمومی جدیدالتقرر ادارۀ امور ریاست‌جمهوری در صحبتی، از حسن اعتماد رییس‌جمهور کشور به نسل جوان و فراهم‌نمودن فرصت‌های کاری در سطوح بالا برای جوانان، قدردانی نمود و اطمینان داد که براساس دیدگاه رئیس‌جمهور، امور محوله را به پیش خواهد برد.

رییس عمومی ادارۀ امور گفت: در سال 2014 مردم تصور می‌کردند که تداوم افغانستان به خطر مواجه می‌شود، اما با وجود همه مشکلات، شما باعث شدید که زندگی سیاسی، مدنی، مردم سالاری و حکومت‌داری خوب در این مملکت تداوم پیدا کند و این را تاریخ فراموش نخواهد کرد.

قتالی اطمینان داد که با استفاده از فرصت به وجودآمده، با ارادۀ جدی، قوی و صادقانه کار خواهد کرد تا همۀ مردم خود را در آئینۀ حکومت ببینند. وی تأکید کرد که اجازۀ نمی‌دهیم دیدگاه و نقشۀ راه شما که فضای ملی و سراسری را برای ثبات و رفاه افغانستان فراهم ساخته‌است، از سوی کوردلان به چالش کشیده شود.

رییس عمومی ادارۀ امور گفت که دیدگاه رییس‌جمهور و اعتماد به نسل جوان، ما را انگیزه بیشتر می‌دهد تا همواره در صحنۀ حضور داشته باشیم و برای مردم خویش خدمت نماییم.

  پربازدید ترین