• چهار شنبه, 29 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش تند ایران به اظهارات صورت گرفته دربارۀ تهران پس از جنگ فراه

واکنش تند ایران به اظهارات صورت گرفته دربارۀ تهران پس از جنگ فراه

وزارت امور خارجۀ ایران هر گونه دست داشتن تهران را در جنگ  فراه رد می‌کند و می‌گوید که امریکا پس از سال‌ها جنگ، با متهم کردن ایران به حمایت از طالبان، اذهان عمومی را منحرف می‌نماید.

به تازه‌گی مقام‌های ارشد نهادهای امنیتی و فرمان‌ده نیروهای حمایت قاطع در افغاسنتان در سفر شان ولایت فراه گفته بودند که ایران در جنگ آن ولایت دست دارند و نبرد آن ولایت را نبرد برسر مدیریت آب خوانده بود.

در همین ارتباط، بهرامی قاسمی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران، ام‌روز در نشستی در تهران گفت که پس از حمله طالبان بر ولایت فراه، برخی در افغانستان به خصوص جنرالان امریکایی، کشورهای همسایه را متهم به حمایت از طالبان می‌کند.

آقای بهرامی گفت که امریکا در تامین امنیت در افغانستان ناکام مانده و تلاش دارد تابا متهم کردن ایران به حمایت از طالبان، افکار عمومی را منحرف نماید.

او افزوده که حمله طالبان بر شهرهای افغانستان هیچ ربطی به روابط بین کابل و تهران ندارد و خاطر نشان کرده که ایران  نزدیک به چهار دهه در مردم افغانستان بوده و از استقلال شان دفاع کرده‌است.

سخن‌گوی وزارت خارجۀ ایران هم‌چنان گفته که گفت‌وگو برای حل مسایل آبی میان دو کشور از طریق دیپلماتیک جریان دارد و ارتباط با مسایل داخلی آن کشور ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بار دیگر استفاده از خشونت در افغانستان را محکوم کرد و افزود: ایران همچون گذشته ضمن حمایت از روند صلح با هدایت دولت افغانستان، طرفین درگیری را به تلاش برای حل مشکلات از طریق مذاکره دعوت می کند.

  پربازدید ترین