• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اقدامات عملی برای حذف فیزیکی اقوام

چند مدت بود میخواستم در مورد هیچ چیزی ننویسم. با خود فکر می کردم وقتی حرفی شنیده نشود بهتر است که اصلا گفته نشود. وقتی ناله های دردالود انسان هزاره نجوای دلنوازی باشد برای انحصارگران و دیکتاتوری پیشگان، بهتر است سکوت شود تا با فردیاد عاجزانه دردهای تحمیل شده ازسوی برادران ناخلف، زمینه عیش، لذت و انگیزه مضاعف برای سفاکان روزگار فراهم نشود.

با خود به این فکر می کردم که ازسوی اهالی فکر و تدبیر، بدیلی برای سکوت مرگبار و فریادهای ملتمسانه ی بی ثمر انسان مظلوم هزاره جست و جوی شود. ولی انگار مجالی برای این کار نیست. انگار فاشیستهای همدست با ترور و انتحار میخواهند حتی مسند بارگاه متعالی را مصادره کرده و جهنم این جهانی برای من، تو و مای هزاره بوجود اورند.

قدر مسلم این است که این جهان برخلاف راه ای که برادران غاصب، دیکتاتور و انحصارگر ما در پیش گرفته اند بر بنیاد شر و برای اشرار بنا نشده است؛ لذا، قتل ترور انحصار حذف تحمیل و تطمیع اصول جاویدانی و پایدار نیستند. روزی می رسد که تاریخ تکرار شود، با غاصبان، انحصارگران و دیکتاتوران معامله بالمثل شود. معاملاتی که با صدام، قزافی و مبارک در عراق، لیبیا و مصر شد.

باور نگارنده این است که فرجام انحصار، طرد و حذف، جنگ تباهی و قیام مجدد است. دیری نگذرد که چاراسیاب، دهمزنگ و پغمان باردیگر خطوط مقدم تباهی و بربادی کابل و میدان تصفیه حسابهای قومی شود. انگاه مسوول این تباهی همین هایی خواهند بود که راه برادری، شهروندی و همپذیری را بسته و مجری طرح های شوم حذف فیزیکی اقوام و انحصار قدرت اند.

عبدالرحمن جلاد بر قدرت انگلیس تکیه داده و قتل عام کرد، اما دیدیم که ان جنایات راه بجایی نبرد و به ظهور حبیب الله کلکانی و سه دهه تباهی منجر شد.
حالا غنی نیز با تکیه به قدر امریکا، روش سلف خود عبدالرحمن جلاد را در پیش گرفته و با تکیه بر ترور، وحشت افرینی و انحصار قدرت عملا بانی حذف اقوام در افغانستان شده است. برکناری جنرال مراد، تشدید حملات انتحاری، افزایش جنگ و... همه توقف گاه هایی حذف فیزیکی اقوام و اقدامات عملی برای به حاشیه راندن انسان مظلوم هزاره است.

دیگر نمی خواهیم قربانی مصالح ملی شده، با مرگ و حذف مان برای عدم ویرانی وطن و کشور قربانی بدهیم.
چی میدانید روزها هزار بار دیوانگی های شفیع و تمردهای معنادار نصیر سوز را ارزو می کنیم و بر فرومایگان ارگ نشین مان مرگ ارزو می کنیم.

  پربازدید ترین