• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تشدید لعن و نفرین مردم افغانستان بر آمریکا: پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا در کابل به آتش کشیده شد

تشدید لعن و نفرین مردم افغانستان بر آمریکا: پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا در کابل به آتش کشیده شد

در ادامه موج لعن و نفرین مسلمانان جهان نسبت به اعمال وقیح ترامپ رئیس جمهور آمریکا مردم کابل در اعلام اعتراض و انزجار شدید خود به انتقال سفارت آمریکا به قدس به عنوان پایتخت اسرائیل پرچم اسرائیل قاصب و آمریکای جنایت کار را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایرکا از کابل؛ مردم متدین و مسلمان کابل همراه با تنی چند  از علما و روحانون برجسته کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین همایش اعتراضی برگزار کرده و با به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل و لگد مال کرد تصاویر ترامپ و نتانیاهو نفرت و انزجار شدید خود را نسبت به انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت المقدس ابراز داشتند.

تظاهر کنندگان در قطعنامه ای همچنین خواهان ایجاد سفارت و نمایندگی های جبهه های مقاومت فلسطین در افغانستان گردیدند.

خروج سفیر آمریکا از کابل و مبارزه علیه نظامیان آمریکایی در کشور از دیگر خواسته های اشتراک کنندگان در این گرد همایی بود.

علمای شکرت کننده در این همایش عربستان سعودی و سران کشورهای عربی را متهم به غلامی آمریکا و اسرائیل کردند.

«مولوی حبیب الله حسام» رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در صحبت های خود اظهار نمود که آمریکا عامل اصلی جنگ و جنابت در کشورهای اسلامی است.

حسام با انتقاد از رییس جمهور غنی نسبت به موضعش در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار نمود که غنی بیانیه آمریکا و عربستان سعودی در برابر مردم مظلوم یمن را در ارگ به خوانش گرفت؛ اما در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول فاتحه فلسطین را خواند.

رییس شورای اخوت اسلامی آمریکا را حامی تروریزم دانسته افزود که این کشور از درامدهای قاچاق مواد مخدر خود در افغانستان تروریزم را کمک مالی می کند.

حسام سران کشورهای عربی را معامله گر خطاب کرده و افزود عربستان سعودی غلام استکبار جهانی است و فلسطین را با استکبار معامله کرده است.

حسام همچنین اظهار داشت تا زمانی که آمریکا در افغانستان حضور داشته باشد مشکلات همچنان دامن گیر ملت مظلوم افغانستان خواهد بود.

در این همایش همچنین مطرح شد که حکومت افغانستان باید سفیر آمریکا در کابل را اخراج کند.

«عبدالحکیم منیب» معین وزارت حج و اوقاف کشور نیز نیز در سخنانی از حکومت افغانستان خواست که موضع روشن و جدی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ابراز کند.
در پایان این همایش مردم کابل پرچم آمریکا و اسرائیل را در اعتراض به اعمال منفور و ننگین آنان با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل به آتش کشیدند.

  پربازدید ترین