• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز کار ساخت ترمینال های جدید ترانسپورتی در 8 زون کشور

مسوولان وزارت ترانسپورت می گویند که کار ساخت ترمینال های جدید ترانسپورتی در 8 زون کشور کشور آغاز می شود.

حکمت الله قوانچ، سخنگوی وزارت ترانسپورت در یک نشست خبری گفت: “قرار است کار احداث تیر پارک ها نیز در مسیر شاهراه ها، بنادر سرحدی و ولایات آغاز گردد.”

سخنگوی وزارت ترانسپورت افزود: “با ساخت تیرپارک ها براساس کنوانسیون حمل و نقل بین المللی جاده ای، تسهیلات لازم در زمینه انتقال اموال صادراتی کشورهای عضو که افغانستان نیز عضو آن است، فراهم می گردد.”

وی علاوه نمود، 350 ملی بس در تصدی های ملی بس در کابل نیاز به ترمیم داشتند و کشور هندوستان وعده کمک برای تهیه پرزه جات این ملی بس ها را داده بود.

به گفته سخنگوی وزارت ترانسپورت، ترمیم 350 ملی بس و وارد کردن آن در سیستم ترانسپورتی شهری در کابل، در روند انتقال مسافرین درسطح پایتخت تاثیر مثبت ایجاد خواهد شد.

براساس قانون جدید ترانسپورت، زمینه  برای سرمایه گذاری ها در بخش ترانسپورت فراهم می گردد، عواید ترانسپورتی به گونه الکترونیکی جمع آوری خواهد شد، که از این رو جلو فساد اداری گرفته شده و شفافیت لازم تضمین می گردد.

لازم به ذکر است که به گفته مسوولان، اکنون 8 کانتینر از مجموع 16 کانتینر وسایل و پرزه جات ملی بس از هندوستان از طریق بندر چابهار به کابل رسیده است.

  پربازدید ترین