• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار باشنده گان غزنی از گسترش بی پشینۀ تهدیدها به سوی مرکز ولایت غزنی

هشدار باشنده گان غزنی از گسترش بی پشینۀ تهدیدها به سوی مرکز ولایت غزنی

پس از سقوط ولسوالی خواجه‌عمری - در ده کیلومتری شهرغزنی – اکنون باشنده‌گان غزنی از گسترش بی‌پشینۀ تهدیدها به سوی مرکز این ولایت، هشدار می‌دهند.

نماینده‌گان ولایت غزنی، می‎گویند که نبردها میان نیروهای امنیتی و طالبان، تاحومه‌های مرکز شهر رسیده‌اند و ولسوالی‌های زنه‌خان، خواجه‌عمری و چندین ولسوالی نزدیک به شهر غزنی زیر تهدید جدی قراردارند.

این در حالی است که هفتۀ پیش، ولسوالی اجرستان این ولایت تا آستانۀ سقوط بدست طالبان پیش رفت و شماری از نیروهای امنیتی در حمله‌های گروه طالبان کشته شدند.

پیش از آن، ولسوالی خواجه‌عمری – در ده کیلومتری شهر غزنی – بدست طالبان سقوط کرده بود .

به گفتۀ نماینده‌گان این ولایت، حکومت مرکزی هیچ برنامه‌یی برای تأمین امنیت ولایت غزنی ندارد.

عارف رحمانی، یکی از نماینده‌گان غزنی در این باره گفت: «شهرغزنی در آستانۀ سقوط قرار دارد. ولسوالی‌های خواجه عمری، ده یک، زنه خان، واغز و ولسوالی جغتو که هر روز ما شاهد دست به دست شدن شان استیم و هر روز شاهد فاجعه استیم - این بخش هایی از خود شهر غزنی استند.»

با این همه، درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی و گروه‌های مخالف مسلح دولت در ولسوالی‌های اجرستان، جغتو، زنه‌خان، ده یک، واغز و چند ولسوالی دیگر همچنان ادامه دارند.

روح الله منصوری، سخن‌گوی فرماندهی پولیس غزنی می‌گوید: «مخالفان مسلح دولت در شماری از ولسوالی دیگر نیز حمله های داشتند که از سوی نیروهای دولتی به عقب زده شدند – در این نبردها نیروهای دولتی دو زخمی دارند.»
 

 اما، محمدرادمنش، سرپرست دفتر سخن‌گوی وزارت دفاع ملی از پاکسازی بسیاری از بخش‌های این ولسوالی خبر می‌دهد: «در ولایت غزنی، قطعات ما بهتر از آن چه که مردم می گویند پیشرفت های خوبی دارند.»

طالبان با آغاز عملیات بهاری شان، حمله‌های گسترده‌ را در بسیاری از ولایت‌های کشور راه اندازی کردند.

بخش‌‎های یادشدۀ غزنی که پیشینۀ کمتری در ناامنی دارند اکنون گواه انی حمله‌ها هستند.

  پربازدید ترین