• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

راشدخان جایزه بهترین توپ انداز سال را گرفت

 راشدخان جایزه بهترین توپ انداز سال را گرفت

راشد خان، توپ‌انداز چرخشی افغانستان، پس از آن‌که در بازی‌های لیگ برتر هند 21 ویکت را از آن خود کرد و همه را مجذوب مهارت‌هایش کرد، شام دوشنبه جایزۀ بهترین توپ‌انداز 20 آوره سال را از سوی شرکت «سی‌یات تایر» در شهر ممبیی به دست آورد.

در این مراسم همچنان از راشدخان همچون بهترین بازیکن لیگ برترهند که روز یک‌شنبه پایان یافت، ستایش شد.

بازی‌ تماشایی راشد در برابر تیم کلکته در مرحلۀ نیمه نهایی لیگ برتر هند سبب شد که سچن تندولکر، استورۀ مشهور کرکت، در صحفۀ تویترش از راشدخان همچون بهترین توپ‌انداز 20 آوره جهان یاد کند.

راشدخان در این باره به روزنامۀ تایمز اف اندیا گفته است: «هنگامی که من به موتر سوار شدم، یک فرد عکسی را از تویتر به من ارسال کرد. پس از دیدن آن شوکه شدم. من برای یک تا دو ساعت فکر می‌کردم تا چی پاسخی به آن بدهم. در نهایت پاسخ دادم. من واقعاً نمی‌دانستم چی بنویسم. اما در نهایت پاسخ دادم.»

او در ادامه گفت: «تمام افغانستان توییت تندولکر را دیده است. تندولکر بسیار مشهور است و همه متعجب شده بودند که او چنین تعریفی از من کرده بود. این گونه اظهارات بازیکنان جوان را انگیزه و انرژی مثبت می‌دهد.»

دربازی‌های لیگ برتر هند پس از اندرو تای، بازیکن تیم پنجاب، راشد بیشترین ویکت را به دست آورد.

در این بازی‌ها تای با 24 ویکت در صدر جدول و راشدخان با 21 ویکت مقام دوم را گرفت.

در این مراسم ویرات کوهلی، کپیتان تیم ملی هند، جایزه بهترین کرکتر بین‌المللی سال از سوی شرکت سی‌یات تایر را گرفت.

همچنان، شیکرداون جایزه بهترین توپ‌زن سال در جهان و ترنت بوول، بازیکن تیم ملی زیلاند جدید، جایزه توپ‌انداز سال جهان را گرفت.

کالین مونرو، توپ‌زن زیلاند جدید نیز جایزه توپ‌زن 20 آوره سال را به دست آورد و کِرس گیل، توپ‌زن ویست اندزی، نیز جایزه انتخاب محبوب را گرفت.

  پربازدید ترین