• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش سفارت افغانستان در ارتباط به خبر تجاوز بر کودک مهاجر افغانستانی در اصفهان

واکنش سفارت افغانستان در ارتباط به خبر تجاوز بر کودک مهاجر افغانستانی در اصفهان

برخی در شبکه‌های اجتماعی خود به نقل از نزدیکان «بهاره کریمی» دختر خردسال مهاجر از این رویداد تلخ می‌نوشتند و چندین عکس هم از این دختر خردسال منتشر شد.

«رضا جعفری» رئیس اورژانس ایران نیز در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها ضمن تایید خبر تجاوز به دختربچه مهاجر در خمینی‌شهر گفت: مورد کودک‌آزاری مربوط به 9 جوزا/خرداد ماه بوده و در حالیکه این دختر مقابل خانه مشغول بازی بوده ربوده شده و پیکر نیمه جان او چند ساعت بعد در خرابه‌ای پیدا شد.

تداوم پیگیری های سفارت افغانستان در پیوند به حادثه ناگوار برای دختر بچه افغانستانی در ایران
با توجه به انتشار خبر حادثه ناگوار برای دختر بچه افغانستانی در ولسوالی خمینی شهر، ولایت اصفهان ایران در روز چهارشنبه مورخ 9 جوزا (خرداد) 1397 از بدو اطلاع از حادثه، سفارت افغانستان در تهران مسئله را مورد پیگیری قرار داده و به پیگیری های خود ادامه خواهد داد.

سفارت اطمینان دارد که مقامات محترم امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران قضیه را با جدیت مورد رسیدگی قرار داده و مجرم و یا مجرمین را به پنجه عدالت سپرده و به کیفر عمل زشت شان خواهند رسانید.

قابل ذکراینکه خبر تکان دهنده تجاوز سه مرد به یک کودک خردسال افغانستانی در «خمینی شهر» اصفهان تائید و از دو روز گذشته موج مطالبه‌گری جامعه ایرانی در جهت پیگیری قضایی و برخورد جدی با متجاوزین کودک مهاجر آغاز و ادامه دارد.

حال جدای از این خبر تلخ و تکان دهنده، نکته قابل توجه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کاربران ایرانی بودند که در همدلی با این خانواده و  جامعه مهاجر سنگ تمام گذاشتند.

از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی کاربران ایرانی با انتشار این خبر و تصویر ضمن همدلی و ابزار انزجار خود از این اتفاق خواستار جدی‌ترین برخوردها  با متجاوزین شدند.

این موضوع بیش از هر چیز گویای این بوده که گرچه این رخداد تلخ برگ دیگری از  ناملایمات مهاجرت برای مردم افغانستان را رقم زد اما حرکت ملت ایران در کنار مهاجرین و حرکت پشت سر رهبر معظم انقلاب که بارها بر تکریم مهاجرین افغانستانی تأکید کرده‌اند صحنه‌ای زیبا از روابط ملت ایران و افغانستان است.

  پربازدید ترین