• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیت المقدس جزئی از مقدسات اسلامی ماست و امریکایی ها هرچه زودتر از بیت المقدس خارج شوند

بیت المقدس جزئی از مقدسات اسلامی ماست و امریکایی ها هرچه زودتر از بیت المقدس خارج شوند

شماری از علما، تنظیم های جهادی و سیاسی، نهادهای مدنی، شوراهای مردمی و سازمان همکاری های اسلامی در یک گردهمایی، انتقال سفارت امریکا را به بیت المقدس تقبیح نمودند و خواهان اخراج عاجل امریکایی ها از بیت المقدس شدند.

 سید اکبرآغا؛ رئیس شورای عالی راه نجات افغانستان دراین گردهمایی که درکابل برگزارشده بود گفت: دفاع از بیت المقدس حق تمام مسلمانان جهان می باشد چون بیت المقدس جزئی از مقدسات اسلامی ماست.

وی افزود که اگرمسلمانان جهان درمقابل تصمیم ترامپ ایستادگی نکنند، فردا اسرائیل و کشورهای حامی شان چشم به خانه کعبه خواهند دوخت باز درآن صورت همه مسلمانان در نزد خداوند جواب گو خواهند بود.

وی با بیان اینکه امریکا و اسرائیل با این کارشان میخواهند که واکنش و تحمل مسلمانان را امتحان کنند تاکید کرد که ما مسلمانان باید کمر خود را بسته کنبم و از بیت المقدس به هر عنوانی که می شود، دفاع نماییم.

سید اکبرآغا  با ابراز اینکه ما افغان ها چرا صدای خود را درمقابل تصمیم ترامپ بلند می کینم گفت: ما افغان ها بخاطر این صدای خود را بلند می کنیم که بیت المقدس یکی از مقدسات دینی ما می باشد و دیگر اینکه فردا سفارت اسرائیل غاصب در کابل افتتاح نشود.

 رئیس شورای عالی راه نجات افغانستان دراخیر سخنان خود از مردم افغانستان خواست تا صدای شان را در برابر حامیان اسرائیل بلند کنند و از حکومت نیز خواست که هرچه عاجل سفارت فلسطین را درکابل باز نماید.

همچنان مولوی تره خیل؛ نماینده مردم  در پارلمان در این گردهمایی صحبت کرده افزود: ترامپ برخلاف منشور بین المللی و همه معاهدات و موازین بین المللی حقوق بشر، موازین  و ارزشهای والای انسانی و سیاسی، بر اساس بربریت، تروریزم دولتی و غولگری خویش، سفارتخانه امریکا را از اسرئیل (تلاویو) به فلسطین (بیت المقدس) انتقال داده است.

وی  خاطرنشان کرد که ما از دفاع و پشتیبانی 136 کشوراز داعیه فلسطینی ها قدردانی میکنیم و از تمام کشورها و سازمانهای جهانی جداً میخواهم که دربرابر توهین و تجاوز بر مقدسات مسلمانان خاموش نمانده، جهت همدردی بشری در کنار فلسطینیان ایستادگی نمایند.

وی تصریح کرد: وظیفه همه مسلمانان است که از بیت المقدس دفاع نمایند و صدای شان را بلند کنند چون در روز قیامت از عمل مسلمانان سئوال خواهد شد.

در همین حال قطب الدین هلال؛ عضو حزب اسلامی نیز در صحبت هایی افزود: توطیه امریکا تنها انتقال سفارت اش از تل آویو به بیت المقدس نخواهد بود، بلکه تصمیم دارد تا اکثر مناطق مسلمان نشین را تصرف نماید. چون این توطیه امریکا هفتاد سال پیش شروع شده بود.

آقای هلال با بیان اینکه ترامپ در زمان انتخابات امریکا اسلام را دین نه، بلکه یک تئوری تعریف کرده بود افزود: ترامپ به هیچ دین و آئینی باورمند نیست.

او با ابراز اینکه باعث همه بدبختی ها در جهان امریکا است گفت در شعله ور شدن جنگ هایی که اکنون در کشورهای اسلامی جریان دارد، امریکا دست دارد.

وی با تاسف افزود: بعضی شاهزاده های عرب، برخلاف قرآن شریف عمل می کنند. چون آنان اعلان داشته اند که ما با یهودیان مشکل نداریم، درحالیکه قرآن کریم سخت ترین دشمن مسلمانان یهودیان عنوان کرده است.

هلال با بیان اینکه اکنون درغزه برای دفن کردن مسلمانان بخصوص جوانان جایی نمانده است، افزود مسلمانان جهان دیگر منتظر رهبران شان نباشند، چون اکثرشان فروخته شده اند، باید مسلمانان درهر جایی که هستند بر علیه امریکا و اسرائیل ایستادگی نمایند.

اشتراک کنندگان این گردهمایی با صدور قطع نامه یی خواهان خروج عاجل سفارت امریکا از بیت المقدس شدند.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: ما ملت مسلمان افغانستان به خاطردفاع و بدست آوردن بیت المقدس قبله اول مسلمین، درکنارمردم مسلمان و مجاهد فلسطین بوده از جهاد و مبارزات 70 ساله شان پشتیبانی میکنیم و هر وقت و در هر نوع شرایط خود را با ایشان شریک می پنداریم.

این گردهمایی، فیصله استوار بر جبر و اقدام تروزیرم دولتی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا را که بر اساس آن سفارتخانه اش از تل آویو به بیت المقدس انتقال داده شده را به اشد کلمات تقبیح نموده، این عمل زشت و جبری را آغاز توطیه بزرگ تصادم ادیان، تمدنها و ملل جهان دانسته و خواهان اخراج هرچه عاجل سفارت امریکا از بیت المقدس شده است.

قطعنامه تصریح نموده، در کنار تقبیح فیصله بی باکانه دونالد ترمپ، از حکومت و دولت جمهوری اسلامی افغانستان ما به طور جدی خواهان احیاء و گشایش سفارت و خانه علم و فرهنگ فلسطین درکابل میباشیم.

اشتراک کنندگان از دولت جمهوری اسلامی افغانستان بخاطر انزجار نسبت به حادثه بیت المقدس، عکس العمل جدی مردم افغانستان را به دولت امریکا، سازمان ملل متحد و سازمانهای های بین المللی جهان برساند.

  پربازدید ترین