• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مراسم یادبود ارتحال امام خمینی درکابل برگزار شد

 مراسم یادبود ارتحال امام خمینی درکابل برگزار شد

به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم با حضور شماری از علما، دانشجویان و اساتید دانشگاهها و شهروندان در کابل برگزار شد.

این مراسم به همت شورای عالی قرآنی کابل عصر روز(شنبه) با حضور قاریان میهمان از جمهوری اسلامی ایران و قاریان و حافظان قرآن کشور افغانستان در مرکز « نما رسانه » برگزار شد.

در این محفل «مصطفی قاسمی» یکی از قاریان بین المللی میهمان از ایران قرائتی جانبخش را در هفدهمین روز ماه رمضان اجرا کرد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و سبب بخشش روح معنوی به قضای حاکم بر این جلسه شد.

همچنین در این مراسم گروه تواشیح «آل یاسین» میهمان از استان خوزستان ایران اجراهایی را برای حاضرین داشتند که مورد استقبال شرکت کنندگان در مراسم قرار گرفت.
«عباس حسن زاده» رئیس شورای عالی قرآنی کابل که میزبان جلسه شب گذشته بود، برگزاری این گونه مراسم ها را برای بازخوانی اندیشه های امام(ره) وتاثیر آن در بیداری اسلامی ضروری دانست و از شرکت کنندگان تقدیر کرد.

این محفل نورانی با اهدای لوح تقدیر به قاریان قرآن و گروه تواشیح و صرف افطار خاتمه یافت.

به مناسبت بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) همچنین شب شعری در کابل برگزار شد که این نشست فرهنگی دیروز (یکشنبه) نیز در منطقه پروان شهر کابل برگزار خواهد شد.

شهروندان حقیقت جوی کشورمان هر سال به مناسب ارتحال امام خمینی (ره) آیین های متنوعی از مراسم شعر، کتاب خوانی، سیمنارهای علمی و نشست های مذهبی و سخنرانی به منظور بزرگداشت مقام امام راحل و تبیین اندیشه های پیشرو و بررسی و تحلیل دستاوردهای برآمده از تفکر ایشان برگزار می کنند.

  پربازدید ترین