• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غرفه افغانستان به عنوان یکی از غرفه های برتر نمایشگاه بین المللی قرآن تهران انتخاب شد

غرفه افغانستان به عنوان یکی از غرفه های برتر نمایشگاه  بین المللی قرآن تهران انتخاب شد

هم‌زمان با نزدیک شدن به پایان نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران، غرفه افغانستان به عنوان یکی از بهترین غرفه‌های بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران معرفی شد.

هم‌زمان با این معرفی، شب گذشته(یک‌شنبه، 13 جوزا) برابر با شب 19 ماه مبارک رمضان، شب ویژه افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران، با حضور اقشار مختلف جامعه مهاجر، فرهنگیان و دیپلمات‌های سفارت افغانستان در تهران برگزار شد.

یعقوب هوشمند، معاون رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در تهران و مسئول برگزاری غرفه افغانستان، در سخنانی در مورد چگونگی برگزاری این نمایشگاه و موفقیت‌های آن گفت: "در طول شب‌های گذشته بخش‌های ویژه قاریان، روحانیان، ورزش‌کاران، هنرمندان و کودکان را داشتیم".

وی افزود: "ما هر شب نماز وحدت را میان شیعیان و اهل سنت برگزار کردیم که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان و مسئولین نمایشگاه قرار گرفت".

معاون رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در تهران با این‌که افغانستان برای اولین‌بار در این نمایشگاه شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد: "تلاش کردیم که حضور ما متنوع و قابل توجه باشد. یک تیم هفت نفری از ساعت 5 بعد از ظهر تا 12 نیمه‌شب مشغول کار در غرفه افغانستان بودند. بازدیدکنندگان بسیار زیادی داشتیم و مسئولین برگزاری نمایشگاه بسیار استقبال کردند".

وی ابراز امیدواری کرد: انشالله در سال‌ها و نمایشگاه‌های بعد بتوانیم آثار فاخر دینی، قرآنی و فرهنگی که در داخل افغانستان وجود دارد را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران به نمایش بگذاریم".

غرفه افغانستان در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم تهران، از 7 جوزا و هم‌زمان با افتتاح این بخش آغاز به کار کرد و در طول 9 شب، برنامه‌های ویژه دینی، قرآنی و فرهنگی را برگزار نمود. در برپایی این غرفه، جمعی از دانشجویان و مهاجرین افغانستانی نیز همکاری کردند و مسئولیت آن به عهده خانم علی‌زاده بود.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران و بخش بین‌الملل آن به شمول غرفه افغانستان، امشب(14 جوزا) برابر با 19 ماه مبارک رمضان، به کار خود پایان می‌دهد.

  پربازدید ترین