• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تجلیل از روز جهانی قدس نفرت و انزجار از حامی اسرائیل و تمام جنایت کاران در جهان به خصوص آمریکا است

 تجلیل از روز جهانی قدس نفرت و انزجار از حامی اسرائیل و تمام جنایت کاران در جهان به خصوص آمریکا است

 به عقیده مولوی مفلح تجلیل از روز جهانی قدس، نفرت و انزجار از حامی اسرائیل و تمام جنایت کاران در جهان به خصوص آمریکا است، زیرا امروز اگر در سوریه، عراق، فلسطین، یمن جنگ است رد پای آمریکا جنایت کار دیده می شود. متاسفانه سران جنایت کار عرب با اسرائیل و آمریکا همنوا شده اند.

همزمان با تقبیح و محکوم کردن تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و اعلان این شهر  به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی  بدون در نظر گرفتن اصول، معاهدات، قطعنامه ها و منطق حقوقی حاکم بر روابط بین الملل  بسیاری از کشورهای اسلامی، جریانهای سیاسی و شخصیت های حقیقی و حقوقی واکنش نشان دادند.
 حزب نهضت اسلامی افغانستان روز یک شنبه 13 جوزای 1397 کنفرانس یک روزه ای را با عنوان «افغانستان و فلسطین دو قربانی؛ یک جنایت» برگزار نمود.

باور نهضت اسلامی افغانستان این است جنگ و مشکلات در کشورهای اسلامی مخصوصا در عراق، سوریه، یمن، فلسطین، میانمار، افغانستان و...، همگی از یک منبع سرچشمه گرفته طراحی شده و سپس با تبانی و همکاری برخی از کشورهای مزدور منطقه  به منصه اجرا گذاشته می شود و آن کاخ سفید است.

در آغاز محفل "محمد زمان مزمل" نویسنده و پژوهشگر در مورد مسئله فلسطین و بیت المقدس گفت: این شهر مقدس و مبارک برای هر سه دین مهم و مقدس است اما برای ما مسلمانان از این جهت مبارک و مقدس است که جز شعایرالله است و پیامبر از اینجا به معراج رفته است.

به گفته او همدردی ما با مردم و سر زمین فلسطین به دلیل پیوند دینی و مشترکات اعتقادی است و هیچ انگیزه دیگر ندراد گذشته از همه حمایت از مردم فلسطین دفاع از مظلومین است و این جزء دستورات اسلام است.

در همین حال آقای مولوی حبیبی صالحی استاد دانشگاه  نیز در مورد همنوایی ملت مسلمان افغانستان با مردم فلسطین به خصوص راهپیمایی باز گشت بزرگ مردم نوار غزه تاکید کرد.

آقای حبیبی افزود: ما با قدس و بیت القدس پیوند ایمانی داریم چنانچه با افغانستان پیوند جغرافیایی و خاکی داریم، قدس به منزله عزت و شرف ما است.

به عقیده او تجلیل از روز جهانی قدس ما نفرت و انزجار از حامی اسرائیل و تمام جنایت کاران در جهان به خصوص آمریکا است، زیرا امروز اگر در سوریه، عراق، فلسطین، یمن جنگ است رد پای آمریکا جنایت کار دیده می شود. متاسفانه سران جنایت کار عرب با اسرائیل و آمریکا همنوا شده اند.

استاد عبدالهادی هدایت رئیس بنیاد علمای دعوت اسلامی افغانستان نیز گفت حمایت از قدس را ما نه تنها امروز و فردا که همیشه با قدس و در کنار مردم فلسطین و مقابل رژیم اسرائیل و حامی جنایت کارش امریکا ایستادگی خواهیم کرد.

بحث قدس یک بحث سیاسی نیست یک بحث اعتقادی و معنوی است. پیوند ما با قدس یک پیوند معنوی و عقیده ای است. دفاع از قدس معنی و مفهوم ایمانی و اعتقادی دارد و علیرغم اینکه وجدان بشر بخصوص سازمان ملل در برابر کشتار مسلمانان در فلسطین مرده است ولی ما همواره در کنار برادران و خواهران غمدیده فلسطین خواهیم بود و مظلومیت آنان را درک خواهیم کرد.

خانم یاسمین متاسفانه مشکلات در فلسطین و قدس با تصمیم نا معقول و نا بخردانه ترامپ وارد مرحله جدیدی شده است. ترامپ با این تصمیم نا معقول شان قلب بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه دار ساخت و باید بگویم که این کار آمریکا و ترامپ بازی با آتش است و این آتش که اکنون شعله ور ساخته است دامن آمریکا و اسرائیل را خواهد گرفت و به زودی خود آنان را خواهد سوزاند.

ما امروز با برگزاری همچو کنفرانس ها و همایش ها از آن برادر فلسطینی که پا ندارد و با عزم استوار علیه اشغالگران مبارزه می کند و آن مادر فلسطینی که در یک دست چوشک شیر کودکش و در دست دیگر سنگ را بر می دارد و به دفاع از سرزمین شان بر می خیزد، دادخواهی و حمایت می کنیم. اگر امروز سران خائن عرب سکوت مرگبار نموده اند ولی ما دست از داعیه اسلام و فلسطین بر نخواهیم داشت و از قدس و فلسطین دفاع خواهیم نمود.

آقای عبدالحفیظ روحانی رئیس بنیاد کاروان نور نیز در این کنفرانس گفت: «امروز اگر سفارت آمریکا در بیت المقدس مستقر شده است این کار در تبانی و هماهنگی کامل سران مزدور کشور های عربی قرار گرفته است و این دسیسه مربوط به حالا نیست بلکه از دیر زمانی است که این توطئه آمریکا و اسرائیل با همکاری آل سعود و دیگر سران عرب، علیه مردم فلسطین و سرزمین قدس جریان دارد، امروز با کمال شرم، آل سعود در کنار آمریکا و بر علیه مسلمانان قرار گرفته است.

مولوی محمد مختار مفلح رهبر نهضت اسلامی افغانستان نیز در سخنرانی خویش در این کنفرانس در مورد اهمیت قدس نزد مسلمانان صحبت نموده گفت: واضح است که تعالیم و آموزه های وحیانی اسلام، به صورت بسیار واضح و بی هیچ ابهامی تکلیف یک مسلمان در برابر تجاوز، غصب، ظلم وبی عدالتی را مشخص نموده است.
 پس به گفته اقای مفلح  دفاع از قدس برای آن عده ای که با باور به آموزه های دینی زیست می کنند، در اولویت شرعی ودینی قرار داشته ودارد.اگر به تعالیم دین مان مراجعه کنیم، این امررا به صورت بسیارواضح می بینیم و درمی یابیم.

به عقیده این عالم دینی، داشتن داعیه بیت المقدس در واقع حراست از دین وقلمرو اسلامی چه افغانستان وفلسطین، برای طبقه ای مهم است که از کیان، شرف وعزت مسلمین حرف وحدیثی دارند پس اگر علامه محمد اقبال، سید ابوالحسن ندوی، امام خمینی، دکتر محمدیوسف قرضاوی از قدس می گویند، معنای آن این است که این جماعت از داعیه های امت اسلام وبرای شرف وعزت مسلمین این داعیه را بلند نموده اند.

مولوی "عبدالرحمن رحمانی" نماینده مردم در پارلمان و رئیس حزب عصر ما یکی دیگر از سخنرانان این کنفرانس در مورد مشکلات ناشی از انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: متاسفانه انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در تبانی و معامله آمریکا با سران کشورهای عربی صورت گرفته است معامله ای که هیبت، قوت و عظمت مسلمانان را با خاک یکسان کردند.

امروز اگر ما در کابل صدای قدس را بلند می کنیم و دروازه بیت المقدس را دق الباب می کنیم به این مفهوم است که از دیگر مکان های مقدس اسلام مخصوصا حرمین شریفین نیز نگران هستیم.

  پربازدید ترین