• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قدس شریف براساس یک پیمان مخفیانه میان عربستان و امریکا به اسرائیل واگذار شده است

قدس شریف براساس یک پیمان مخفیانه میان عربستان و امریکا به اسرائیل واگذار شده است

مولوی رحمانی با اشاره به روابط گرمی که میان امریکا، عربستان سعودی و اسرائیل برقرار است، مدعی شد که قدس شریف براساس یک پیمان مخفیانه میان عربستان و امریکا به اسرائیل واگذار شده است.

مولوی رحمانی در محفلی که روز دوشنبه (14 جوزا) به منظور حمایت از مردم فلسطین در کابل برگزار شده بود، انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس را به شدت محکوم کرده و این اقدام امریکا را اهانت به تمامی مسلمانان جهان خواند.

وی بیان داشت که بیت المقدس مکانی مقدس برای تمام مسلمانان جهان بوده و جزء ارزش‌های گران‌بهای اسلامی شمرده می‌شود و تجاوز به آن ظلم علیه تمام مسلمانان است.

این عالم دینی، اقدام امریکا مبنی بر انتقال سفارتش از تل آویو به بیت المقدس را یک اقدام تجاوزکارانه و ظالمانه خواند و از مسلمانان خواست تا در برابر این تصمیم بایستند.

مولوی رحمانی با اشاره به روابط گرمی که میان امریکا، عربستان سعودی و اسرائیل برقرار است، مدعی شد که قدس شریف براساس یک پیمان مخفیانه میان عربستان و امریکا به اسرائیل واگذار شده است.

وی بیان داشت که شیخ‌های عرب به ویژه آل سعود به جای توجه به وضعیت اسفبار مسلمانان، اموال امت اسلامی را تسلیم کفار می‌کنند.

این عضو مجلس نمایندگان گفت که قبل از انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس در ارتباطات و رفت و آمدهای مکرری که بین شیوخ عرب با مقام‌های امریکایی و اسرائیلی وجود داشت، آنان پیمان مخفیانه ای را برای تحویل قدس شریف به اسرائیل باهم منعقد کرده اند.

آقای رحمانی، اشغال قدس توسط رژیم اسرائیل را سرآغاز تجاوز این رژیم به دیگر اماکن مقدسه مسلمانان دانسته و خواهان بسیج امت اسلامی برای جلوگیری از تجاوزهای مکرر رژیم اسرائیل شد.

وی در بخشی از سخنانش به اوضاع افغانستان و پروسه صلح نیز اشاره کرده گفت که خارجی‌ها از صلح بین الافغانی در افغانستان حمایت نمی‌کنند.

این عالم دینی بیان داشت که هم اکنون صلح و جنگ افغانستان به دست امریکاست و این کشور از پروسه‌هایی که به صلح منجر شود حمایت نکرده و با شعله ور نگه داشتن جنگ و بی ثباتی می‌خواهد جای پای محکم و دوام‌داری برای خود در افغانستان دست و پا کند.

از سوی دیگر، مولوی عبدالقادر ابراهیمی؛ معاون شورای اخوت اسلامی نیز که در این مراسم صحبت می‌کرد، تجاوز و اشغالگری رژیم اسرائیل در بیت‌المقدس را به شدت محکوم کرد.

وی انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس و به رسمیت شناخته شدن این شهر به حیث پایتخت رژیم اسرائیل را تعدی، ظلم و اهانت به تمام مسلمانان جهان خوانده از امت اسلامی خواستار مقابله با این رژیم‌های غدار شد.

ابراهیمی تاکید کرد که قدس به همان شکلی که بود باید باقی بماند و از مجامع  بین المللی و کشورهای اسلامی خواست که با اقدام تجاوز کارانه امریکا در رسمیت دهی به شهر بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل مقابله کنند.

قابل یاد آوری است که انتقال سفارت امریکا به شهر بیت المقدس به منظور رسمیت یافتن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل همزمان با روز جهانی قدس مورد انزجار گسترده مسلمانان در افغانستان قرار گرفته است.

در جریان شبانه روزهای جاری چندین اجلاس در پیوند به روز جهانی قدس در جای جای افغانستان دایر شده و تصمیم ظالمانه امریکا در انتقال سفارتش به بیت المقدس نیز محکوم شده است.

  پربازدید ترین