• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خواست سرمنشی عمومی ناتو در آستانۀ برگزاری نشست وزیران دفاع از افغانستان

خواست سرمنشی عمومی ناتو در آستانۀ برگزاری نشست وزیران دفاع از افغانستان

ینس ستولنبرگ، سرمنشی عمومی ناتو یا سازمان پیمان انتلانتیک شمالی می‌گوید که جهان در پهلوی افغانستان به‌خاطر کمک مالی و نظامی می‌باشد و از دولت کابل خواست تا در برابر فساد اداری مبارزه جدی نماید.

سرمنشی عمومی ناتو، ا‌م‌روز در نشستی خبری که با روزنامه‌نگاران در بروکسل داشت، از برگزاری نشست وزیران دفاع ناتو خبر داد و گفت که حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان، از جمله موضوعاتی است که در پایان آن نشست، روی آن بحث خواهد شد.

آقای ستولنبرگ گفت که ناتو نیروهای امنیتی و به خصوص قوای امنیتی افغانستان تا اندازه‌یی حمایت می‌کند که گروه‌های هراس‌افگن و به خصوص طالبان درک کند که از راۀ جنگ به اهداف شان نمی‌رسند.

او افزود که کشورهای عضو ناتو متعهد است که دولت افغانستان در بخش مالی و نظامی حمایت کنند و علاوه کرد که یک شمار از نیروهای خارجی در این اواخر نیز به افغانستان فرستاده شده‌اند.

سرمنشی سازمان ملل متحد می‌گوید که ما طرف‌دار را‌ۀ حل سیاسی در افغانستان هستیم و افزود که طرف‌های درگیر جنگ بدانند که جنگ راۀ حل نیست.

در عین حال زمان، آقای ستولنبرگ گفت که نیروهای‌شان در بخش‌ برگزاری انتخابات در افغانستان نیز کمک خواهند کرد و خاطر نشان ساخت که ما از فراخوان صلح رییس جمهور غنی نیز حمایت همه‌جانبه می‌نماییم.

قراراست که نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو فردا در بروکسل برگزار شود که به نماینده‌گی از افغانستان، جنرال طارق‌شاه بهرامی، وزیر دفاع کشور در آن نشست اشتراک کرده‌است.

  پربازدید ترین