• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پاسخ پدرام به حکمتیار: ناسزاهایت به ایران و شیعیان افغانستان به خاطر خوش خدمتی به امریکا و اسراییل است

پاسخ پدرام به حکمتیار: ناسزاهایت به ایران و شیعیان افغانستان به خاطر خوش خدمتی به امریکا و اسراییل است

عبداللطیف پدرام؛ نماینده بدخشان در مجلس، به سخنان اخیر گلبدین حکمتیار که او را متهم به کمونیست بودن کرده و گفته بود که او زیر عکس برهان‌الدین ربانی و احمدشاه مسعود سخنرانی می‌کند، به تندی پاسخ داده است.

 آقای پدرام در متنی که صفحات مجازی منسوب به او منتشر شده، گفته است:«جناب حکمتیار! سخنان نومیدانه، بی‌شرمانه و سراپا تهمت و بهتان ات را در چهارآسیاب شنیدم. خواستم بگویم زمانی که از ترس طالبان به جبل السراج فرار کردی، همان خراسانی ها بودند که ترا با وجود دشمنی های دیرینه ات نجات دادند و به تاجیکستان یکی از قلمروهای خراسان انتقال دادند و بعد برایت هواپیما دادند تا به ایران بروی و پناهنده شوی؟ اما خودت چنان بی شرم هستی که کسی را که نجاتت داد گفتی می خواست مرا بکشد؛ در حالی که همه گواه اند مثل مورچه در کف دستش بودی؛ اما سردار شجاع خراسان و اسلام چنان بلند همت بود که با دشمن خود و مردمش با بزرگواری و همت خراسانی برخورد کرد و حتا یک طعنه کوچک هم به تو نداد.»
 
این عضو ارشد مجلس نمایندگان در ادامه نوشته است:«همان ایران هم که ترا پناه داد مورد دشنام و سخنان ناسزای تو قرار گرفت. پاس نان و نمک را هم به رسم افغانی خودت نداشتی. همه می دانند که آن دشنام ها که به ایران و هموطنان شیعه مذهب ما می‌دهی به خاطر خوش خدمتی به امریکا و اسراییل است نه به خاطر خدا و مردم و این را هم خوب می‌دانی که خراسان خواهی و فدرال خواهی من نه تنها مطلوب و مقبول دولت ایران نیست که آنها را عصبانی و خشمگین می سازد.»
 
آقای پدرام همچنین نقبی به مواضع گذشته گلبدین حکمتیار زده و نوشته است:«گفتی تا امریکایی ها باشد به کابل نمی آیم؛ اما سوار بر هلیکوپتر ها و محافظین امریکایی به افغانستان داخل شدی، بعدش مسلمان دروغ نمی گوید جلسات بدخشان و پنجشیر و تخار و بغلان را نگاه کن که 60 نفر بوده است یا هزاران آدم عدالت خواه؟»
 
به نوشته رهبر حزب کنگره ملی «اگر قرار باشد این مردم گریبان کسی را بگیرند و به دادگاه معرفی کنند، آن آدم تو (حکمتیار) هستی و صدها تن از شهریان کابل در روبروی خانه تو مظاهره کردند و خواهان به دادگاه کشاندن تو شدند. اگر دولت عادل می بود روز اول ترا به دادگاه معرفی می کرد. کسانی مثل خودت را که دستش به خون هزاران نفر آلوده است را به دادگاه معرفی می کرد؛ نه مرا که از حق و حقوق مردم‌ام دفاع می کنم و ده و خانه ای را ویران نکرده ام و بر سر هموطنانم بمب و راکت نزده ام.»
 
پدرام در پاسخ به این سخن حکمتیار که او زیر عکس های ربانی و مسعود، سخنرانی می کند نیز نوشته است:«این قسمت حرفت درست است آنها (ربانی و مسعود) بزرگان من بودند و خواهند بود و من بیرق آنها را برافراشته نگه خواهم داشت.»
 
نماینده بدخشان در مجلس نمایندگان در پایان، به اتهام کمونیست بودن خود از رهبر حزب اسلامی پرداخته و نوشته است:«بر ما برچسپ کمونیست بودن زدی؛ در حالی که همان کمونیست های سابق مشاوران خودت هستند، عکس هایت بغل در بغل در صفحات با آنها وجود دارد. بهتر است شما خود یک کمی شرم کنید.»

  پربازدید ترین