• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

درمان سریع معده درد

درمان سریع معده درد

اگر درد معده در اثر سوء‌هاضمه باشد، بعد از خوردن غذا، آب یک عدد لیموترش تازه را در یک فنجان آب داغ بریزید و میل کنید. آب داغ، معده را آرام می‌کند و لیمو به هضم غذا کمک می‌کند.

دل پیچه، دل درد و معده درد جزو شایع ترین دردهایی است که در طول سال می توان به آن دچار شد. که دلایل بسیار متنوعی می تواند داشته باشد که خیلی از این دلایل از تغذیه نامناسب سرچشمه می گیرد. در این مطلب برای شما از درمان سریع معده درد به روش های سنتی صحبت کرده ایم

اگر زیاد یا درهم غذا خوردید
اگر درد معده در اثر سوء‌هاضمه باشد، بعد از خوردن غذا، آب یک عدد لیموترش تازه را در یک فنجان آب داغ بریزید و میل کنید. آب داغ، معده را آرام می‌کند و لیمو به هضم غذا کمک می‌کند.
 
معجون درمانی خوشبو
یک راه‌کار موثر برای تسکین فوری و سریع درد معده مصرف ترکیبی از نعنا، زنجبیل و آب میوه همراه با مقدار اندکی نمک سیاه در یک لیوان آب است. نوشیدن این شربت درد معده را به سرعت کاهش می‌دهد.
 
اول بابونه بعد صبحانه!
بابونه شیرازی یکی از موثرترین دمنوش‌های گیاهی است که برای دردهای عصبی معده می‌تواند مفید باشد. فقط کافی است 4قاشق مرباخوری بابونه شیرازی را با یک لیوان آب دم کنید. این دمنوش را باید صبح‌ها ناشتا بنوشید. نیم ساعت بعد از نوشیدن این دمنوش توصیه می‌شود حتما صبحانه بخورید.
 
میوه مهربان با معده
موز در مواقعی می‌توانند تسکین دهنده دردهای معده باشد، محققان می گویند پودر موز می‌تواند 75 درصد دردهای معده را آرام کند. در طب سنتی، برای کسانی که رژیم‌های غذایی خاص تجویز می‌شود، از موز هم استفاده می‌شود تا بتوانند از مشکلات احتمالی معده، پیشگری نمایند.
 
ادویه پرکاربرد
دارچین یکی دیگر از دارو های پرطرفدار معده درد است. ادویه ای گرم و خوش طعم که معده درد و حالت تهوع را با ترکیبات فلاونوئیدهایش کاهش می دهد. بهتر است برای مصرف، یک قاشق مرباخوری دارچین را به مدت 10 دقیقه در آب به حجم یک لیوان جوشاند و بعد نوشید.
 
معجون لاغری به کمک معده می آید
این ترکیب جادویی نیز مانند آبی بر روی آتش می‌تواند معده درد را تسکین دهد. برای درمان دل درد می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به تنهایی بنوشید، اما برای رقیق کردن سرکه سیب می‌توانید آن را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و با یک فنجان کوچک آب ترکیب کرده به تدریج بنوشید. با چند بار مصرف ترکیب سرکه و عسل دل درد شما برطرف می‌شود.
 
تمیز کننده دندان هم به معده کمک می کند
از جوش شیرین می توانید به عنوان درمانی خانگی برای تسکین سریع ناراحتی معده استفاده کنید. به عنوان یک ضد اسید طبیعی، جوش شیرین اسید معده که موجب سوزش سر دل و سوء هاضمه می شود را خنثی می کند، که به نوبه خود تسکین سریع علائم را در پی دارد.نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در نصف لیوان آب ترکیب کنید. این محلول را برای خنثی کردن اسید معده مصرف کنید.
نکته مهم: اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید، جوش شیرین مصرف نکنید، زیرا حاوی سدیم است.
 
یک درمان بدمزه!
افرادی که دچار معده درد و بالا بودن اسید معده هستند می‌توانند یک عدد سیب‌زمینی خام را رنده کنند و به مقدار نصف استکان آب آن را به آرامی بنوشند.
 
معده را گرم کنید!
گرم کردن معده شما می تواند کمک کند که ماهیچه هایتان را شل کنید و هر گونه تنگی یا گرفتگی را کاهش دهید. از یک بطری آب گرم، کمپرس گرم یا پتو الکتریکی استفاده کنید و آن را به مدت چند دقیقه روی معده بگذارید. یا یک جوراب تمیز را با برنج خام پر کنید و برای یک یا دو دقیقه در مایکروویو بگذارید و سپس روی معده قرار دهید.
 
تقویت کننده مو هم به معده درد کمک می کند
آب برنج مانند یک مرهم عمل می‌کند، یعنی ماده‌ای که با تشکیل نوعی محافظ نرم روی یک سطح، التهاب را کاهش می‌دهد که در اینجا این سطح، مخاط معده‌ی شماست.
برنج‌تان را با دوبرابر مقدار آبی که معمولا برای پختن آن استفاده می‌کنید بار بگذارید. از حرارت کم یا متوسط استفاده کنید و زمانی که برنج نرم شد، دیگ را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید دیگ با در بسته، 3 دقیقه بماند. سپس برنج را آبکشی کنید. در صورت تمایل می‌توانید به آب برنج، کمی عسل اضافه کنید و آن را گرم بنوشید. برنجی که باقی مانده است را برای استفاده در غذایی دیگر نگهداری کنید.

  پربازدید ترین