• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پوتین در اجلاس شانگهای: باید توجه ویژه برای مبارزه با تروریسم در افغانستان داشته باشیم

پوتین در اجلاس شانگهای: باید توجه ویژه برای مبارزه با تروریسم در افغانستان داشته باشیم

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در اجلاس شانگهای گفت که وضعیت در افغانستان در مبارزه با تروریسم نیاز به توجه ویژه دارد و باید افغانستان را در مبارزه با تروریسم کمک کنیم.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در اجلاس شانگهای در چین اعلام کرد در افغانستان مبارزه با تروریسم نیاز به توجه ویژه دارد و باید افغانستان را در مبارزه با تروریسم کمک کرد و در مبارزه با تروریسم با همکاران خود قبلاً صحبت کرده بودیم موافق استم.
ولادیمیر پوتین گفت: "وضعیت در افغانستان به توجه خاصی نیاز دارد من با همکارانم که قبلاً در این مورد صحبت کردیم موافقم، مهم این است که به طور مشترک با کشورها در مقابله با تروریسم و گروه‌های جنایت پیشه با افغانستان همکاری کرده و همچنان برای جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مخدر به افغانستان کمک کنیم تا بتوانیم از ترانزیت مواد مخدر جلوگیری و این ترانزیت را متوقف کنیم البته باید به روند آشتی ملی، بهبود اقتصاد کشور و امنیت و ثبات به افغانستان کمک و همکاری کنیم".
رئیس جمهور روسیه گفت: هیچ کشوری امروز نمی تواند به تنهایی با سازمان های جرایم پیشه و تروریسم مبارزه کند.
نشست دو روزه سران سازمان همکاری‌های شانگهای در روز 9 تا 10 جون در شهر ساحلی چینگ‌دائو برگزار می‌شود براساس نتایج این نشست حدود 20 اسناد مشترک تصویب می‌شود و یکی از اصلی ترین آنها اعلامیه چینگ‌دائو است.

  پربازدید ترین