• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش رییس اجراییه کشور درپیوند به برکناری وزیر انرژی و آب

 واکنش رییس اجراییه کشور درپیوند به برکناری وزیر انرژی و آب

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور در واکنش به برکناری وزیر انرژی و آب، می‌گوید که "«اعمال نفوذ مشاوران در نهادها نباید باعث تضعیف این نهادها و کار وزیران خوب شود.»

دو روز پس از برکناری علی احمد عثمانی از سمت وزارت انرژی و آب از سوی رییس‌جمهور، عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه هشدار می‌دهد که برخورد سلیقه‌یی با وزیرانی‌که از پارلمان رأی اعتماد گرفته‌اند، پذیرفتنی نیست.

ریاست اجراییه، هرچند پیش از این نیز با برکناری آقای عثمانی مخالفت کرده بود اما آقای عبدالله، پیش از چاشت روز دوشنبه (21جوزا) در نشست شورای وزیران تأکید کرد باید تصمیم‌ها در بارۀ مقام‌ها و وزیران کابینه که به گفتۀ وی کارهای خوب انجام داده‌اند بربنیاد قانون صورت گیرد.
 
آقای عثمانی، روز شنبه، از سوی رییس‌جمهور برکنار شد، اما شام این روز، ریاست اجراییه با پخش خبرنامه‎یی، با این کار رییس‌جمهور مخالفت کرد و گفت که آقای عثمانی تا توافق بعدی رییس اجراییه با رییس‎جمهور، به کارش ادامه می‌دهد: «آقای علی احمد عثمانی یکی‌از وزرای موفق و پرکار حکومت است. ازاین‌رو تصمیم در مورد سرنوشت کاری آقای عثمانی، پس‌از بازگشت رییس‌جمهور اسلامی افغانستان از سفر چین و مطابق با روحیۀ حکومت وحدت ملی اتخاذ می‌گردد. به این اساس ایشان می‌توانند تا آن زمان به کار شان به‌عنوان وزیر انرژی و آب ادامه دهند.»
 
آقای عثمانی، روز گذشته همچون وزیر انرژی و آب، یک قرارداد پروژۀ برق ولایت دایکندی را با یک شرکت برندۀ آن امضا کرد و گفت که بخشی‌از خوشبینی‌‎ها به حکومت وحدت ملی به دست‌آوردهای همین وزارت برمی‌گردد: «بخشی‌از خوشبینی‎ها در بارۀ این حکومت، اکثریت آن مربوط به کارکردهای انرژی و آب می‌شود.»

  پربازدید ترین