• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی از انتقال داعش به شمال کشور

نگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی از انتقال داعش به شمال کشور

کشورهای بلوک امنیتی شوروی سابق با ابراز نگرانی از انتقال داعش به افغانستان و ایجاد پایگاهی برای این تروریست‌ها در شمال کشور متعهد شدند که مرز مشترک تاجیکستان و افغانستان را تقویت کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پس از دیدار وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که اعضای این سازمان نسبت به وضعیت شمال افغانستان و تلاش این گروه برای ایجاد پایگاهی در این منطقه ابراز نگرانی کردند.

وی افزود: همه وزیران درباره ضرورت برقراری ثبات در افغانستان گفت‌وگو کردند. آن‌ها درباره کوچ اعضای داعش بویژه از عراق و سوریه به افغانستان ابراز نگرانی کردند.

لاوروف ادامه داد که اعضای این سازمان بطور ویژه درباره ایجاد پایگاه تروریست‌های داعش در ولایت‌های شمالی افغانستان یعنی مناطق نزدیک به محدوده مسئولیت سازمان پیمان امنیت جمعی نگران هستند.

به گفته لاوروف، اعضای این سازمان به همکاری‌های خود از جمله کمک به تقویت مرز مشترک تاجیکستان با افغانستان ادامه خواهند داد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مسکو بارها بی‌اعتمادی خود را از عملکرد آمریکا و ناتو برای مبارزه با تروریسم در افغانستان ابراز کرده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: ماموریت ناتو در افغانستان شفاف نیست. چندین بار والی‌ ولایت‌های مختلف افغانستان گزارش دادند که بالگردهای ناشناس تروریست‌ها را به مناطق مختلف افغانستان منتقل می‌کنند.

وی تصریح کرد که این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که آمریکا و ناتو کنترل حوزه هوایی افغانستان را در دست دارند و دستکم می‌توان  گفت که آن‌ها از این موضوع بی‌اطلاع نیستند.

  پربازدید ترین